Hlavní obsah

K falešnému Kellnerovi se přidal falešný Vítek. Podvodné reklamy opět jedou

Foto: Seznam Zprávy

Radovan Vítek v podvodné reklamě.

Reklama

19. 8. 2020 7:00

Dohromady mají majetek za více než 400 miliard korun a teď nabízejí, že můžete zbohatnout s nimi. Má to ale háček, jde o podvodnou reklamu. Petr Kellner a Radovan Vítek jsou opět pod útokem hackerů lákajících na bitcoiny.

Článek

Vlna falešných rozhovorů s českými miliardáři, které vedou na pochybné stránky nabízející investice do kryptoměn, opět nabírá na síle. K Petru Kellnerovi, který se z top podnikatelů českého byznysu stal obětí jako první, se přidal druhý nejbohatší Čech Radovan Vítek, vládce realitního impéria CPI Property Group.

„S podvodnou reklamou, články ani systémem na obchodování s kryptoměnami nemá pan Vítek nic společného a ani by takový nesmysl nevypustil z úst,“ říká mluvčí CPI Jakub Velen. Zároveň varuje, aby lidé do nabízených investic nevkládali své osobní a bankovní údaje ani detaily platebních karet.

Se stejným varováním přišla v úterý také skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, která s fenoménem bojuje již téměř rok: „Na Facebooku se opět šíří podvodné reklamy zneužívající jméno Petra Kellnera. Reklamy odkazují na weby s falešným obsahem, který láká na investice do kryptoměny. Nikdy na těchto webech nevyplňujte své osobní údaje.“

Podle šéfa komunikace PPF Radima Ochvata fenomén opět nabírá na síle, a skupina se tak snaží nahlašovat všechny pochybné odkazy, na které narazí. V jejich odstraňování je přitom obvykle akčnější Google než Facebook, ale při jednání s těmito giganty moc nepomáhá ani síla finanční skupiny. „Bránit se tomu nebyl snadný úkol ani pro nás, natož pro menší podnikatele,“ shrnul nedávno Radim Ochvat zkušenosti v boji se podvodem.

Když odhlédneme od nebezpečnosti stránek a odkazů pro lidi, kteří by jim mohli uvěřit, jsou falešné rozhovory občas až vtipné. „Úspěchu jsem dosáhl díky tomu, že dokážu rychle využít příležitosti a do všeho jdu bez váhání,“ říká například falešný Radovan Vítek, jenž ve skutečnosti vykazuje podobné rysy. S tím rozdílem, že si věci dobře rozmýšlí. To by měli udělat všichni, kteří na podobné reklamy, v nichž vystupují také sportovci a herci, narazí.

Seznam Zprávy už dříve detailně zmapovaly příběhy podvedených, kteří o vložené peníze přišli.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované