Hlavní obsah

Kampaň Člověka v tísni přiblíží lidem žití ve válce či chudobě

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Organizace Člověk v tísni chce nyní kampaní #SITOZKUSTE lidem přiblížit, jak se žije ve válce nebo v chudých zemích. Zvuky války jako ostřelování, sirény a bombardování jsou na playlistu na Spotify.

Článek

„O tom, jak asi žijí lidé ve válce nebo v chudých zemích, se dozvídáme z médií, ale jen těžko si to sami umíme skutečně představit. Často tak nerozumíme tomu, proč je tak důležitá rozvojová a humanitární pomoc, kterou poskytují organizace jako Člověk v tísni. Proto jsme se pokusili to lidem přiblížit,“ uvedla Lenka Sobotková z agentury McCann Prague, která s kampaní Člověku v tísni pomáhá.

Z průzkumu veřejného mínění společnosti Behavio pro Člověka v tísni vyplývá, že rozvojovou spolupráci rozhodně podporuje desetina Čechů a vysloveně proti ní je 16 procent lidí. Největší část představují lidé, kteří k rozvojové pomoci zaujímají vesměs neutrální postoj, váhají nebo s ní spíše sympatizují.

Lidé si již v rámci kampaně mohli o minulém víkendu na pražské Náplavce vyzkoušet, jaké to je nosit dvacetilitrové kanystry s vodou. Chodit pro pitnou vodu tři kilometry tam a tři zpátky je podle Člověka v tísni skoro pro 800 milionů lidí realita.

Kampaň také lidem přibližuje, jaké je to neumět číst a psát. Na webu www.sitozkuste.cz se čtenáři setkají s textem, který na první pohled nedává smysl.

Organizace Člověk v tísni dlouhodobě pomáhá lidem v konfliktech prakticky po celém světě. Do válkou či katastrofami postižených zemí vozí potraviny, léky a další potřeby, podílí se na rekonstrukci zničených veřejných budov, pomáhá se stavbou škol a působí i na poli osvěty a vzdělávání. V Africe Člověk v tísni opravuje a hloubí studny, staví školy a učí učitele učit.

Reklama

Doporučované