Hlavní obsah

Kdepak elektromobily. V Ostravě začaly jezdit rovnou elektrotrolejbusy, navíc se nemusejí dobíjet

V Ostravě začaly jezdit elektrotrolejbusy.Video: Redakce seznam, Seznam Zprávy

 

Reklama

Dopravní podnik Ostrava uvádí do provozu takzvané parciální trolejbusy, tedy trolejbusy s bateriemi, které mohou část trasy jet mimo trolejové vedení.

Článek

Od 4. března je podnik nasadil na linky 101 a 106, v případě potřeby je ale bude využívat i při výlukách. Podnik pořídil deset trolejbusů Škoda.

Ředitel dopravního úseku dopravního podniku Aleš Hladký řekl, že na rozdíl od elektrobusů, tedy autobusů, které jezdí čistě na baterie, se parciální trolejbusy nemusí dobíjet. „To vozidlo se nabíjí jízdou pod trolejovým vedením. Během dvou třetin jízdy pod vedením se nabije natolik, že když trolejové vedení opustí, tak potom jednu třetinu trasy dokáže zvládnout na trakční baterii a nemusí nikde stát odstaveno na nějaké šňůře a nabíjet se ze zásuvky,” vysvětlil Hladký.

Od trolejí se takový trolejbus může odpojit prakticky kdekoliv, k napojení slouží na trase takzvaná natrolejovací místa. „Nad trolejí je taková stříška. Řidič zastaví, zmáčkne tlačítko, pustí biče do stříšky a ta ho navede na trolej. Je to otázka několika vteřin,” popsal Hladký.

Linka 101 jezdí mezi hlavním vlakovým nádražím a terminálem Hranečník. Díky parciálním trolejbusům budou v pracovní dny vybrané spoje prodlouženy z Hranečníku až k Léčebně dlouhodobě nemocných v Radvanicích.

Linka 106 jezdí mezi hlavním nádražím a Dolem Heřmanice. Polovina spojů na ní bude celý týden v úseku mezi náměstím Jurije Gagarina a Revírní bratrskou pokladnou jezdit po staré Michálkovické ulici přes zastávky Kamenec, Bazaly a Všehrdův sad. To má především zlepšit spojení sídliště Kamenec.

Trolejbusy už nyní jezdí na běžných linkách. „Sledujeme, jak fungují, vyhodnocujeme jejich provoz. A můžu říct, že fungují perfektně,” dodal Hladký.

Reklama

Doporučované