Hlavní obsah

Zdraví přeje připraveným. Válek spustil očkovací kampaň, restrikce neplánuje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Tisková konference ministra zdravotnictví Vlastimila Válka.Video: ČTK

 

Reklama

aktualizováno •

Ministr představil kampaň, která má zpropagovat další posilující dávku očkování proti covidu. Poběží v televizích a rádiích, v tisku, na webu, venkovních reklamách a sociálních sítích.

Článek

Heslem nové kampaně ministerstva zdravotnictví na podporu pokračování očkování proti covidu-19 bude „Očkujeme se pro život beze strachu“ s podtitulem „Zdraví přeje připraveným“.

Novinářům koncept kampaně dnes představili zástupci ministerstva. V létě se nová kampaň objeví na sociálních sítích, v médiích začne na konci září. Kampaň bude stát kolem 50 milionů korun.

„Očkování se pravděpodobně bude muset opakovat tak dlouho, dokud ten virus s námi bude,“ řekl na dnešní tiskové konferenci ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP 09). Připomněl také, že ministerstvo doporučuje nošení respirátorů nebo roušek na rizikových místech jako jsou zdravotnická zařízení a zařízení sociální péče.

Neplánuje ale zavádět povinné nošení roušek plošně. Ministr také vyloučil, že by neočkovaní lidé měli ve společnosti nějaké restrikce - demokracie podle něj znamená i „právo se hloupě rozhodnout.“ Nemůže prý ale vyloučit, že neočkovaní budou omezováni při cestě do jiných zemí.

„Jsme připraveni na podzimní vlnu, která bezesporu přijde. Pravděpodobně o něco později, než jsme čekali,“ doplnil ministr.

Podle ředitele odboru komunikace ministerstva Ondřeje Jakoba bude druhá část kampaně spuštěná flexibilně. „Úplně přesně nevíme, kdy se objeví nová vlna covidu a úplně přesně nevíme, kdy budou nové vakcíny,“ uvedl.

První vlna kampaně se zaměří pouze na očkování. Druhá vlna bude i obecněji informovat o prevenci nebo o očkování proti chřipce.

Dnes ministerstvo představilo základní koncept kampaně, kterou připravila reklamní agentura McCann-Erikson. Kampaň by měla být podle dřívějších informací v televizích a rádiích, v tisku, na webu, venkovních reklamách a sociálních sítích. Pro nákup mediálního prostoru ministerstvo vyhradilo 30 milionů korun. Nabídky v této veřejné zakázce přijímá podle Jakoba do středy.

Dosavadní komunikace ministerstva zdravotnictví o koronaviru byla často kritizovaná, podle kritiků začala pozdě nebo slibovala „tečku za koronavirem“, což se později ukázalo jako nereálné kvůli mutování viru.

Podle údajů ministerstva zdravotnictví má od zahájení očkování koncem prosince 2020 kompletní vakcinaci proti covidu v ČR téměř 6,9 milionu lidí, tedy zhruba 65 procent populace. Proočkovanost seniorů je vyšší než 90 procent, u mladších lidí klesá. Posilující dávku má asi 63 procent těch, kteří již byli očkováni, další přeočkování, které je dostupné od 18. července, dostalo zatím necelých 100 000 lidí.

Reklama

Doporučované