Svými díly autor zkoumá prostor, objem, hmotu i její nepřítomnost, ale také chce, aby umění bylo fyzické a aby ho divák co nejvíce prožil.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum V prostorách galerie návštěvník při vstupu uvidí instalaci nazvanou Pouštní bouře, která je napodobením fragmentu skutečné písečné duny v reálné velikosti.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Příhoda ji nazval podle známé vojenské operace a pojal ji jako možný filmový záběr. Pohled do instalace, dílo „POUŠTNÍ BOUŘE“ z roku 1995.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Filmové či divadelní kulisy lze vnímat, jak uvedl, nikoli jen jak pozadí pro něco, co se odehrává před nimi, ale jako samostatné sochy.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum V dalším sále diváci uvidí Potopu, podobně vymodelované napodobení negativního otisku povrchu zvlněné mořské hladiny v reálné velikosti.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Do modelu mohou vstoupit a pod pomyslnou vodní hladinou pobýt.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Detail díla „POTOPA“ z roku 1995–96.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Jeden ze sálů galerie zaplňuje dílo nazvané Plošina či Těžební věž, které je negativní formou tordovaného sloupu ovinutou spirálovým schodištěm.
Pohled do instalace, dílo – Rig (těžební věž), 2016–2022.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Tordovaný sloup v architektuře není spojen s konkrétním slohem, má podobu šroubovice. Do vnitřního prostoru takového sloupu vytvořeného z překližky a tkaniny může divák ve výstavě vstoupit, vystoupat lze i na věž po jejím obvodu.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Příhoda se podle kurátora výstavy Petra Nedomy věnuje nestandardnímu, mnohdy až vysloveně prakticky neuchopitelnému upozorňování na jiné než utilitární světy.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Pohled do instalace. Qc (Kvantová loď), 2013–22
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Příhodovy abstraktní konstrukce hmoty mají blízko k meditačním polohám budování vnitřního a vnějšího prostoru.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Jiří Příhoda VOID, pohled do instalace. Qc (Kvantová loď), 2013–22
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Jiří Příhoda VOID, pohled do instalace. Qc (Kvantová loď), 2013–22
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Jeho tvar určuje i přetavení mnoha tradičních a prověřených postupů historické architektury až s odkazy na antické kánony, uvedl.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Další ze sálů byl prostorově upraven tak, aby vznikla místnost pro prezentaci autorových kreseb. Prostorové uspořádání zároveň návštěvníkovi umožní pohybovat se téměř pod stropem sálu.
Pohled do instalace. Sál 7, 2019–22.
Foto: Martin Polák / Rudolfinum Výstava v Galerii Rudolfinum je doposud největší přehlídkou tvorby Jiřího Příhody.