Hlavní obsah

Lego nestíhá vyrábět. Do továrny v Kladně přijalo dalších tisíc lidí

Ve videu: rozhovor s Adrianou Jahňákovou, generální ředitelkou společnosti Lego pro Česko a Slovensko. (Video: Petra Krmelová)

 

Reklama

3. 10. 2020 12:02

Výsledky mají v Lego Group dvakrát lepší, než čekali. Za první půlrok čtrnáctiprocentní nárůst prodejů v souvislosti s pandemií.

Článek

Lidé si v karanténě víc hráli, dokonce stoupl i prodej těch dražších kousků značky Lego.

Stavebnice za deset tisíc korun byly podle generální ředitelky firmy Adriany Jahňákové klíčem k úspěchu v koronakrizi. Tvořily 75 procent růstu celé firmy.

„Vůbec nejdražší Lego stojí kolem pětadvaceti tisíc korun, má dvaadvacet tisíc kousků. Když jste si ho chtěli odvézt, potřebovali jste vozík,“ upřesňuje Jahňáková.

Adriana Jahňáková

Vystudovala ekonomii na Ekonomické univerzitě v Košicích.

Kariéru zahájila v roce 1997 ve společnosti Procter & Gamble.

Před nástupem do LEGO Group dlouhodobě zastávala seniorní manažerské pozice v korporacích, jako jsou Coca-Cola, Plzeňský Prazdroj či SABMiller v Maďarsku, Chorvatsku, Řecku a České republice.

I na českém trhu očekává dánský výrobce za celý rok meziroční růst prodeje a obratu kolem devíti procent. Má to ale háček – výrobu nestíhá. Dvě továrny z pěti na světě se v únoru a červnu kvůli nemoci covid-19 zavřely. Dvě strategické, které zaštiťují celý asijský a americký trh: v Číně a Mexiku.

V Kladně se nachází jedna ze tří továren na světě, které výrobu nepřerušily. „Teď jsme v situaci, kdy nemáme dost výrobků. Všechny továrny jedou na 180 procent, zrušili jsme všechny letní odstávky a nabrali brigádníky zprava zleva,“ řekla pro Seznam Zprávy žena, která Legu v Česku a na Slovensku šéfuje.

Oproti některým jiným firmám tady nemůže být o propouštění řeč. Firma naopak přijala tisíc nových lidí. V samotném Kladně a okolí by je těžko hledali. Obrátili se proto na agentury, které zaměstnance zprostředkovávají.

„Abychom pokryli vánoční sezonu, která je pro nás klíčová. U nás je to nárazové. Aby se to dostalo v říjnu na trh, musíme to vyrobit v červnu, červenci. A je to tak velký náraz, že poslední kvartál dělá padesát až šedesát procent celoročních objemů,“ vysvětluje Adriana Jahňáková a doplňuje: „Proto se obracíme na brigádnickou sílu. My nepotřebujeme tolik lidí přes celý rok. Vím, že agentura hledala napříč několika státy.“

Brigádníci jsou z jihu Evropy, z Bulharska, Srbska, zemí bývalé Jugoslávie. Firma nevylučuje ani možné rozšíření výroby, protože poptávka po celém světě stoupá.

Společnost založená v roce 1932 Olem Kirkem Christiansenem obměňuje každý rok víc než polovinu výrobků, aby se dětem stavebnice neomrzely. Ročně tak nabízí 200 až 300 novinek.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené