Hlavní obsah

Babiš působil na Moravě směšně. Měl tam radši poslat traktory, míní expert

Foto: Seznam Zprávy

Jak zvládají české strany kampaně? Odpovídal marketingový expert Jakub Horák.

Reklama

7. 7. 13:09
aktualizováno • 7. 7. 15:41
Článek

České politické strany odstartovaly kampaně do podzimních voleb a s nimi se objevují i první více či méně povedené billboardy v ulicích i fotografie na sociálních sítích. Jak úspěšné s nimi politické strany budou?

Hostem Ptám se já byl expert na politické kampaně Jakub Horák.

Horák se v minulosti podílel například na kampani ČSSD, ODS, TOP 09 nebo České pirátské strany. Pod jeho taktovkou například Piráti vyrazili v roce 2017 ve vězeňském autobuse s heslem „Pusťte nás na ně“, upozorňujícím na prohřešky jiných politiků.

Právě koalice Pirátů a Starostů se od startu letošní kampaně nevyhnula kritice. Například už při jejím zahájení na sociálních sítích vzbudilo pozornost hlavně malé zastoupení žen. Pánský klub „narušila“ jen první místopředsedkyně Pirátů Olga Richterová, která stojí v čele pražské kandidátky. Pozornosti kritiků neunikl ani vizuál s poslancem Jakubem Michálkem lovícím korupčníka.

Podle marketingového experta je ale hlavním problémem to, že společná kampaň Pirátů a Starostů nedává voličům jasné důvody, proč by jim měli svůj hlas hodit. „Je to, jako když pejsek s kočičkou pekli dort,“ kritizoval Horák kampaň s tím, že si myslí, že koalice do voleb ještě preference ztratí na rozdíl od Spolu, která poroste.

Koho by naopak Horák pochválil, je nováček volebního klání – Hnutí Přísaha Roberta Šlachty. „Má neskutečně dobře vedenou kampaň. Jde do boje jako ve westernu,“ komentoval marketér.

A co říká na cesty politiků na tornádem zničenou Moravu? „Pro mě je jednoznačným vítězem situace po tornádu Marian Jurečka, který vyrazil na traktoru i se syny odklízet suť. I lidé, kteří ho nemají rádi, tak když ho vidí v montérkách něco dělat, tak jsou nadšení,“ pokračovat Horák a dodal, že naopak Andrej Babiš sedící a „napůl se smějící“ s Alenou Schillerovou na zídce rozhodně není dobrý marketingový výstup. „Měli přiložit ruku k dílu nebo měl Andrej Babiš poslat dvacet traktorů z Hodonína, vyfotit se na traktoru a bylo by. Ale když to vypadá, že zahálejí uprostřed zničené krajiny, působí to směšně,“ vysvětlil.

Ačkoliv ANO ještě kampaň nespustilo, podle Horáka bude akcentovat téma migrace i to, jak a kde plánuje strana „rozdávat peníze“. Co by ale podle experta mohlo Andreji Babišovi ve volbách rozhodně zlomit vaz, by byla další koronavirová vlna. Části voličů totiž připadala opatření nedostatečná a té druhé naopak přehnaná.

Kde politické kampaně začínají a kde končí? A jaké „zbraně“ si ještě mohou politické strany do voleb na voliče připravit?

Poslechněte si rozhovor v úvodním audiu nebo ve své oblíbené podcastové aplikaci. Pustit si ho můžete také ve videu:

Hostem Marie Bastlové byl marketingový expert Jakub Horák. (Video: Seznam Zprávy)

Ptám se já

Podcast Marie Bastlové, Veroniky Sedláčkové a Kristiny Cirokové. Rozhovory s lidmi, kteří mají vliv, odpovědnost, informace.

Sledujte na Seznam Zprávách, poslouchejte na Podcasty.cz a ve všech podcastových aplikacích.

Archiv všech dílů najdete tady. Své postřehy, připomínky nebo tipy nám pište prostřednictvím sociálních sítí pod hashtagem #ptamseja nebo na e-mail: audio@sz.cz.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované