Hlavní obsah

Manažer Outlet Arena Moravia v Ostravě: Zájem zákazníků je větší než loni na jaře

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Zájem o nakupování v kamenných prodejnách obchodního centra je větší než po rozvolnění loni. Zda ale obchodníci několikaměsíční nucené uzavření svých provozoven přežijí, se ukáže v následujících několika měsících.

Článek

„Co se týče výhledu do budoucna, tak budou nejdůležitější přibližně tři až čtyři měsíce po rozvolnění. Zda obchodníci aspoň částečně zasanují ztráty z lockdownu a budou schopní splácet své závazky vzniklé díky této situaci a plnit závazky aktuální,“ uvedl manažer ostravského centra Outlet Arena Moravia (OAM) Petr Leder. Epidemie koronaviru se podle něj na nájemnících obchodů projevila. „Pár nájemců již neotevřelo, a to také z důvodů covidové situace,“ uvedl.

Situace by ale mohla do centra přinést nové obchodníky, kteří mají kvůli dlouhému lockdownu ve skladech hodně zboží. „A proto nás oslovují o možnosti otevřít nové jednotky, kde by skladové zboží mohli za velmi výhodných podmínek pro zákazníky prodávat. Již tyto prodejny připravujeme a v nejbližších dnech o tom budeme informovat,“ řekl Leder.

S prvním pracovním týdnem a víkendem po znovuotevření je ale spokojený. „Předpokládali jsme počáteční nápor zákazníku, což se nám potvrdilo. Momentálně je ještě brzy na souhrnná hodnocení. Musíme si počkat na přesná čísla z celého týdne a pořádně si je vyhodnotit. Nicméně už teď to vypadá, že první týden po otevření bude s porovnáním loňského roku úspěšnější,“ uvedl manažer.

Podle něj jsou zákazníci odpovědní a dodržují všechna vládní protiepidemiologická opatření. „Zatím jsme neřešili žádná závažná provinění,“ řekl. Dodal, že s tím rostou náklady na provoz centra. „Jedná se o režimová opatření, které jsme museli udělat již v loňském roce. V tuto chvíli máme všechny služby posíleny z důvodu rozvolnění a předpokládanému počátečnímu náporu zákazníků,“ uvedl.

I po druhém lockdownu věří tomu, že nákupy přes internet nevezmou zákazníky kamenných obchodům. A to hlavně díky možnosti sociálního kontaktu. „Určitě lze říci, že někteří zákaznicí začali nákupy přes internet využívat více než předtím. Každopádně mluvit o změně zákaznického chování je asi ještě brzy. Zatím to vnímáme tak, že lidé jsou po sociálním kontaktu při nakupování lační a nákupy si u nás užívají,“ uzavřel Leder.

Reklama

Doporučované