Hlavní obsah

Rolls-Royce na míru. Limuzínu si může zákazník nakreslit sám od A do Z

Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce.

Reklama

Britský výrobce luxusních vozů Rolls-Royce spustil program s názvem Karoserie. Vyhověl tak poptávce klientů, kteří si nyní mohou vytvořit vlastní design. Automobilka věří, že jí tento krok pomůže zachovat růst tržeb.

Článek

V prvním čtvrtletí letošního roku zaznamenal výrobce nejdražších aut na světě Rolls-Royce o 61 procent vyšší prodeje, než jaké měl ve stejném období loni. Svým zákazníkům, kteří mají zálibu v raritě a exkluzivitě, nabízí zajímavou možnost.

Generální ředitel 116 let staré značky Torsten Müller-Ötvös ve čtvrtek představil nový program Rolls-Royce Coachbuild (karoserie, pozn. redakce), který umožňuje objednání auta podle vlastního návrhu.

„Poměrně dost klientů nás oslovilo s tím, zda si také oni mohou vytvořit něco unikátního,“ prozradil Müller-Ötvös na úterní videokonferenci. „Není to tak, že Rolls-Royce nabízí z několika možností a klient si potom jednu vybere. Program Karoserie spočívá v tom, že zákazník přijde, navrhne vlastní podobu auta a my ho podle něj uděláme.“

Automobilka uvedla, že program odstartovala představením tří automobilů v unikátním stylu s názvem Rolls-Royce Boat Tail (lodní ocas, pozn. redakce). Každý z nich byl vyroben na zakázku jako čtyřmístný vůz se zadní částí navrženou tak, aby evokovala palubu jachty.

Designéři se inspirovali trendem ze 20. a 30. let minulého století, kdy podvozek Rolls-Royce vypadal jako trup jachty. Výroba těchto tří vozů vyžadovala čtyři roky plánování a celkem se na nich objevilo 1813 nových součástek.

Klient, který vlastnil původní Boat Tail z doby před téměř stoletím, inspiroval další dva kupce vozů nové série. „Vždycky snil o tom, jak transformovat jeho staré vozidlo do budoucnosti. Ta myšlenka ostatní zaujala, a tak jsme se poměrně rychle dohodli. Náš designér naostřil tužku a začal kreslit různé nápady. Takhle to vzniklo,“ řekl Müller-Ötvös.

První z moderních lodních ocasů je v modrém odstínu, má zadní palubu, která se otevírá jako motýlí křídla, a odhaluje malé piknikové stoly se slunečníkem. Každé z trojice aut je jedinečné zabarvením, ozdobnými lištami, interiérovými doplňky a specifickými požadavky kupců.

Minisérii Boat Tail předcházel model Sweptail, který se na trh dostal v roce 2017 a byl všeobecně považován za nejdražší automobil na světě. „Vyvolal na trhu velký zájem. Když nás potom oslovili klienti, jestli by si mohli vytvořit něco svého, neváhali jsme,“ uvedl Müller-Ötvös.

Na dotaz, zda se vůbec vyplatí financovat projekt, který vyžaduje tak náročnou ruční práci, odmítl ředitel automobilky specifikovat marži. Naznačil však, že Rolls Royce na výrobě aut na míru neprodělá. „Nikdy bych nevstoupil do ničeho, co není ziskové, tím si buďte jisti. Není to investice, kterou děláme jenom pro značku, ale také z komerčních důvodů.“

Reklama

Doporučované