Hlavní obsah

Nový ministr slibuje boj s mobilními operátory. Utéct ke konkurenci půjde už za deset dní

Ministr Jiří Havlíček chce mobilní operátory zkrotit díky silnějším právům zákazníků.

 

Reklama

19. 4. 2017 6:00

Ministerstvo chce na jaře představit spotřebitelský kodex s novými právy pro zákazníky.

Článek

Nový ministr průmyslu Jiří Havlíček uznává, že při příchodu do úřadu dostal nelehký úkol: Po svém předchůdci Janu Mládkovi udělat něco s cenami za mobilní volání a data. Jenže jeho ministerstvo na ceníky operátorů nemá žádný přímý vliv.

Proto na to hodlá jít jinak – chce co nejvíce posílit práva zákazníků. „Zvýší to konkurenci na trhu a věříme, že to povede k tlaku na nižší ceny,“ říká Havlíček.

Teď chce ve Sněmovně protlačit první balíček změn – výpovědní doba u smluv s operátory se zkrátí na deset dní, zvýší se pokuty pro operátory a zákazníci dostanou právo odstoupit od smlouvy při jakékoli změně, kterou v ní operátor udělá.

Další novinky chce ministr představit v květnu. „Připravujeme nový spotřebitelský kodex, který bude řešit práva zákazníků,“ dodává Havlíček. Jaká nová práva pro zákazníky chce prosadit, se dozvíte v rozhovoru pro Seznam Zprávy nahoře nad článkem.

Chcete dotaci od státu? Dejte nadprůměrné platy

Počet pracovních míst už v budoucnu rozhodvat nebude, myslí si ministr.

Státní podpora levných montoven musí skončit, tvrdí nový ministr. „V Česku máme stále regiony, kde by to smysl mít mohlo. Jako jsou třeba severozápadní Čechy nebo severní Morava. Ale jinak je mým cílem, abychom začali podporovat spíš high tech investice,“ říká Havlíček.

Skončila podle něj doba, kdy si stát mohl dovolit rozhodovat se hlavně podle počtu pracovních míst, která investice přinese. „Dnes musí být rozhodující jejich kvalita,“ dodává Havlíček.

Připravuje proto nový zákon o investičních pobídkách. Má podpořit spíš odborné investice. Stát si ale chce nově klást podmínky – například že mzda v těchto firmách musí být vyšší než průměrná a že podstatnou část zisku musí firma znovu investovat v Česku.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované