Článek
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QN_m/U7fDX/dokonceni-vystavby-1937.jpeg?fl=cro,0,0,1765,981%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Terminál letiště po dokončení výstavby v roce 1937. Československé aerolinie z nového letiště zahájily provoz hned v den slavnostního otevření, tedy 5. dubna 1937. Bylo to na lince Praha – Brno.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QK_m/eCvFD/prvni-letadlo-ktere-pristalo-na-ruzyni-1937.jpeg?fl=cro,0,0,1134,869%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Jako první letoun v historii na letišti dosedl Douglas DC-2 Československé letecké společnosti. Bylo to 5. dubna v devět hodin ráno na letu z Piešťan přes Zlín a Brno.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QK_m/7qyFE/letni-letovy-rad-1937.jpeg?fl=cro,0,0,2145,1596%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Mapa destinací, kam se cestující mohli z Prahy vydat v roce 1937. Během prvního roku letiště odbavilo necelých 14 tisíc pasažérů, kteří mohli využít 24 linek.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QK_m/A5OFC/letusky-30-leta.jpeg?fl=cro,0,0,963,1134%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Československé letušky ve 30. letech. Jako první je na svých linkách zavedla americká společnost Pan Am. U nás se stevardkám říkalo palubní průvodčí.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QO_m/SQVDz/letistni-plocha-30-leta.jpeg?fl=cro,0,0,6400,4408%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Americké dopravní letouny DC-2 a DC-3 Československé letecké společnosti jsou srovnané na letišti ploše koncem 30. let.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QR_l/762D9/prace-leteckych-mechaniku-30-leta.jpeg?fl=cro,0,0,6832,4178%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Československé státní aerolinie z Ruzyně ve 30. letech vypravovaly také tento britský dvoumotorový dopravní letoun. Airspeed AS.6 Envoy byl určen pro přepravu šesti až osmi osob.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QN_m/ZTHDW/vitani-letcu-1945.jpeg?fl=cro,0,0,1305,1750%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Tisíce lidí přišly na letiště Ruzyně přivítat západní letce sloužící v RAF, kteří se vrátili domů 13. srpna 1945. Návrat byl původně naplánovaný na 7. srpna, ale oddálilo ho špatné počasí nad Německem.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QR_l/p7VD7/odbaveni-1947.jpeg?fl=cro,0,0,1801,1249%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Takhle na Ruzyni probíhalo odbavení před odletem v roce 1947.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QR_l/zFUD8/letistni-plocha-1957.jpeg?fl=cro,0,0,2609,1181%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Během deštivého pátku 15. června 1957 na Ruzyni poprvé přistál dopravní proudový letoun Tupolev Tu–104 sovětského Aeroflotu. Kvůli provozu proudových strojů musely být prodlouženy přistávající dráhy.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QM_l/HnLDt/terminal-60-leta.jpeg?fl=cro,0,0,1798,1539%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
V letech 1960 až 1968 bylo letiště rozšířeno o oblast, které se dnes říká Sever. V druhé polovině 60. let došlo k vybudování nové odbavovací haly. Na snímku z téže doby je pohled ještě na starý terminál.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QQ_n/4xlFM/letiste-sedesata-leta.jpeg?fl=cro,0,0,1024,681%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Nový terminál na snímku z konce 60. let. V roce 1964 Československé aerolinie poprvé v historii přepravily více než milion cestujících. Většinu z nich tvořili pasažéři na vnitrostátních spojích.