Článek
„Největší nárůst byl znát ve sledovanosti v odpoledních a večerních hodinách, kdy jsme v časech nouzového stavu zaznamenávali až dvakrát vyšší sledovanost obecně,“ popsal pro Seznam Zprávy Michal Mizera, ředitel české a slovenské pobočky HBO Europe.
Nejvíc diváků oproti normálu přitáhla filmová tvorba. HBO nasadilo kompletní ságu filmů Marvel Cinematic Universe, a to včetně Avengers: Endgame a Spider-Man: Daleko od domova.
Šéf českého a slovenského HBO Europe Michal Mizera také potvrzuje karanténní trend nových předplatitelů. Nešlo však o dramaticky odlišná čísla než například na startu podzimní sezony, kdy televizní společnosti tradičně nasazují nové tituly a nové formáty. V případě českého a slovenského HBO šlo o seriál Bez vědomí, který přilákal podobné množství lidí.
Televizní boom odstartovalo vyhlášení nouzového stavu v zemi. Po dobu následujících pěti týdnů vyskočila sledovanost o 25 procent, mezi mladými do 24 let ještě víc, až o 53 procent. Data zveřejnila agentura Nielsen Admosphere společně s Asociací televizních organizací.
Podobně reagovali i diváci on-line platforem, doplňuje Tomáš Novák, šéfeditor Televizeseznam.cz. „Během března a dubna, tedy v době karantény, jsme zaznamenali největší nárůst views v pátek večer a v sobotu, což při běžném provozu a situaci bývají nejslabší části týdne. Páteční večery dokonce patřily k nejsledovanějším časovým úsekům týdne, což se nikdy předtím nestávalo,“ řekl Tomáš Novák.
Zájem zaznamenalo také největší české cloudové úložiště Ulož.to.
Podle jeho ředitele Jana Karabiny přestala platit zaběhnutá pravidla. Například to o počasí: čím horší počasí venku, tím více uživatelů u počítačů. Právě podle toho, „jak je venku“, plánují běžně například výpočetní kapacity.
I provoz nejstaršího českého cloudového úložiště se už však vrací k původnímu fungování, doplňuje jeho šéf. Komplikací je momentálně zhoršená úspěšnost předpovědí počasí, daná omezením leteckého provozu. Ten zajišťoval data pro meteorologická modelování.
„Stalo se nám tak, že jsme plánovali výpočetní kapacity pro víkendové špičky na základě předpovědi hezkého počasí a nakonec bylo počasí mnohem horší a my jsme museli přes víkend narychlo předělávat infrastrukturu,“ popsal Karabina.
Podle aktuálních dat zůstává v Česku ale suverénně nejoblíbenější pozemní digitální televizní vysílání, a to pro víc než 55 procent tuzemských domácností.