Hlavní obsah

Omilostněného vraha Kajínka si najala vymahačská firma. „Před námi neutečete,“ varuje neplatiče

„S majitelem firmy se už delší dobu známe. Celé je to nadsázka, přišlo nám to vtipné,” míní Jiří Kajínek. (Video: Seznam.cz)

Reklama

27. 7. 2018 9:55

„Dlužníka s vašimi penězi utéct nenecháme. O útěcích totiž víme úplně vše!“ Takový spot namluvil pro jednu plzeňskou vymahačskou firmu Jiří Kajínek, muž odsouzený za dvojnásobnou vraždu, který loni dostal milost. Sám se „proslavil“ útěkem z vězení Mírov. Nad reklamou se pozastavuje řada lidí, nelíbí se ani Exekutorské komoře. Podle Kajínka je ale reklamní spot naprosto v pořádku.

Článek

Na stránkách vymahačské firmy je nyní fotka Jiřího Kajínka a je tu možné si spot přehrát. „V září se budou spoty vysílat v rádiu,” říká k tomu Kajínek a dodává, že souběžně se reklama objeví i v časopise Playboy.

Podle jeho slov s vymahačskou firmou spolupracoval jednorázově, pouze s nimi vytvořil tuto reklamu. „S majitelem se už delší dobu známe. Celé je to nadsázka, přišlo nám to vtipné,” komentuje to Jiří Kajínek. Specifikovat, odkud se s majitelem vymahačské firmy zná, nechtěl.

Rozdílný názor na reklamu ale má řada lidí, vymezuje se proti ní i Exekutorská komora ČR. „Předně považuji postup dané inkasní společnosti za, mírně řečeno, zarážející. Pokud by se soudní exekutor pokusil tímto způsobem inzerovat svoje služby, jednoznačně by porušil pravidla profesionální etiky a byl by odpovídajícím způsobem v kárném řízení potrestán,” konstatuje Vladimír Plášil, prezident Exekutorské komory ČR.

Dodává ale, že oblast mimosoudního vymáhání nespadá v ČR aktuálně do gesce soudních exekutorů. „Případ s panem Kajínkem je ale velice příznačný pro stav, který panuje v oblasti mimosoudního vymáhání pohledávek, a poukazuje na problémy obecnějšího charakteru,” je přesvědčen Plášil.

Mezi tyto problémy podle něj patří zejména nedostatečný legislativní rámec pro postup v případě mimosoudního inkasa, prakticky nulové kvalifikační předpoklady i absentující úprava nákladů spojených s vymáháním.

Jiří Kajínek má podle svých slov nabídek na točení reklam řadu, drtivou většinu z nich ale odmítá. Už v minulosti se ale tváří jedné reklamní kampaně stal. V roce 2004 se po republice objevily stovky billboardů Radia Kiss, na nichž byl Kajínek vyfocen se sluchátky na uších. Obrázek doplňoval slogan „Radio na doživotí”.

Arbitrážní komise Rady pro reklamu tehdy ale prohlásila reklamu za neetickou a vyzvala rádio k jejímu stažení.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené