Hlavní obsah

Online Ježíšek. Češi letos plánují nakupovat dárky jinak

Foto: ČTK, ČTK

Ilustrační foto.

Pošta, kurýr, nebo osobní vyzvednutí? Před Vánoci bude rušno hlavně v externích výdejních místech, zjistil v průzkumu Seznam.

Článek

Čeští zákazníci, kteří letos budou objednávat vánoční dárky online, plánují masivně využít tzv. externí výdejní místa. Vyplývá to z průzkumu Seznam.cz, ve kterém to uvedlo 70 % dotázaných. Nejvíce budou externí sklady vytíženy v Praze. Naopak v malých obcích s méně než tisícem obyvatel dotázaní častěji volí doručení domů kurýrem.

Lidé, kteří nakupují v online obchodech, si v poslední době oblíbili vyzvedávání v externích výdejních skladech. Tyto služby využívají podle průzkumu dvě třetiny dotázaných. Zájem o ně logicky ještě více vzroste před blížícími se Vánoci, a to až o deset procent.

Nápor práce čeká pracovníky externích skladů hlavně ve větších městech. „Výraznější zájem o tento typ doručování se dá očekávat v Praze, kde je síť externích výdejních míst nejhustší. V hlavním městě plánují využít tento typ dopravy online objednaného zboží čtyři pětiny dotázaných,“ sdělil Darek Pikálek, marketingový a uživatelský výzkumník Seznam.cz. V malých městech do tisíce obyvatel to mají podle něj v plánu jen tři pětiny respondentů.

„Možnost vyzvednout si zboží ve výdejních místech si získává přízeň nakupujících hlavně proto, že se podle nich jedná o cenově dostupnější variantu, než je doručení kurýrem. Zároveň je ale možné si zboží vyzvednout v libovolný čas a na místě, kde se to lidem nejvíce hodí, například cestou z práce,“ vysvětluje Pikálek.

Sklady navýší počet poboček

O letošních Vánocích chtějí poskytovatelé nabídnout větší pokrytí. „Síť výdejních míst Zásilkovny roste, do konce roku jich v České republice budeme mít necelé tři tisíce, na Slovensku kolem 600. Rozšiřujeme depa a navyšujeme i počet doručovacích automobilů. Zákazníkům zaručujeme dodání nejen do druhého dne, ale často i v den objednání. Novinkou pro letošní rok je služba Mezi námi, která umožňuje lidem zaslat balík někomu jinému jen za pomoci telefonu a platební karty z jakéhokoliv výdejního místa,“ uvádí Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packeta, která vlastní Zásilkovnu.

Dramatické rozšíření počtu výdejen plánuje i konkurenční Uloženka. „Naše síť disponuje v současné době více než 1 300 výdejními pobočkami napříč Českou republikou a Slovenskem, kde si zákazníci mohou vyzvednout své nákupy. V letošním roce se soustředíme na lepší tracking zásilek pro zákazníky a především na rozvoj doručování na adresu. Ve spolupráci s kurýry zrychlujeme doručení na výdejní místa, většina zásilek je dnes doručována do druhého dne,“ říká Gabriel Kalapoš, ředitel Uloženky.

Související témata:

Doporučované