Osm prestižních univerzit a další stovky vysokých škol nabízí online kurzy zdarma. Některé i v češtině

Sdružení Ivy League nabízí pestrou nabídku online kurzů. Bez přijímacího řízení a zdarma.Video: Kamila Bejlková

Absolvovat kurzy elitních amerických univerzit může každý. Zaplatí jen tehdy, když chce certifikát.

Studium na amerických vysokých školách je velmi drahé a náročné. Sdružení univerzit, které nese název Ivy League, zprostředkovává online vzdělávací kurzy zdrama a pro všechny. Každý se tak může zúčastnit lekcí profesorů z Harvardu, Princetonu nebo newyorské Kolumbijské univerzity z pohodlí domova.

Celkově je na seznamu už přes 700 vysokých škol a univerzit z celého světa. Některé nabízí jediný kurz, jiné desítky.

Do kurzů se můžete přihlásit přes stránky class-central.com. Nabízí výběr desítek oborů a stovek předmětů. Studovat můžete přírodní vědy, výpočetní techniku, matematiku, právo nebo třeba umění. Například v oboru astronomie se můžete vzdělat o vesmíru obecně, o velkém třesku, asteroidech, hvězdách nebo o ostatních galaxiích. Témat je na výběr nepočítaně.

Video: Na Stanford, který v programu nabízí nejvíce - 142 - kurzů, nastupuje k řádnému studiu mladá Češka Barbora Davidová. Jak je těžké se tam dostat?

V rámci univerzitní nabídky si můžete vybrat předmět a podle jeho popisu a náročnosti se rozhodnout, zda je to ten pravý. Po přihlášení už pak můžete začít se samotným studiem. Každé učební video, ve kterém dostáváte úkoly a testy, trvá asi dvacet minut. V online fórech pak můžete látku probrat s ostatními studenty.

Kurzy jsou zdarma. Pokud ale trváte na vystavení závěrěčného certifikátu, připlatíte si pár desítek dolarů. Z nabídky si vybere opravdu každý. Univerzity totiž nabízí kurzy nejen v angličtině, ale i v dalších 16 jazycích. Nechybí ani čeština. Kurzy v českém jazyce zajišťuje olomoucká Univerzita Palackého. Nabízí čtyři kurzy z oblasti práva.