Hlavní obsah

Parkovací zóny v Praze 5 by se měly začátkem příštího roku dál rozšířit

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

13. 10. 15:18

Začátkem příštího roku by se měly v Praze 5 rozšířit zóny placeného stání na sídliště Barrandov, Žvahov, Zlíchov a do starých Hlubočep.

Článek

Zóny v Praze 5 se postupně rozšiřují od jejich zavedení v roce 2016, letos v lednu přibyla zbylá část Cibulek a sídliště Podbělohorská.

„Zóny placeného stání jsou dnes prakticky jediným rychlým opatřením, které dokáže zajistit větší pohodlí při parkování rezidentům zejména v lokalitách, jako je sídliště Barrandov, kterého se aktuální změna dotkne nejvíce. Zkušenosti z jiných sídlišť ukazují, že situace s parkováním se zavedením zón výrazně zlepší,“ uvedl předseda dopravního výboru městské části Jan Panenka.

Podle schváleného materiálu radnice předpokládá zahájení platnosti zón v nových oblastech v únoru příštího roku. Na sídlišti Barrandov a většině zbylých území nových zón radnice počítá s odlišnou provozní dobou, a to od nedělních do pátečních 20:00. Zóny jinak obvykle platí ve všední dny od 8:00 do 20:00. „Důvodem je, aby se parkovací prostor nestal odkladištěm dodávkových vozidel na celý víkend od pátku až do neděle a aby bylo umožněno rezidentům po návratu z víkendu zaparkovat,“ uvedl mluvčí radnice Stanislav Brunclík.

Nyní je podle schváleného materiálu v Praze 5 v systému zón placeného stání 14.388 parkovacích míst. Rozšířením se má jejich počet navýšit o 6671. Zóny placeného stání v metropoli provozuje hlavní město, jejich úpravy tak musí schvalovat městská rada. Dlouholetou praxí je, že vedení magistrátu požadavky městských částí na úpravy zón na svém území akceptuje.

Zóny v Praze 5 byly nejprve zavedeny v centrální oblasti Smíchova, postupně se rozšiřovaly na východ podél Plzeňské ulice, na jih podél řeky i do vilových čtvrtí, jako jsou Malvazinky nebo Košíře. Důvodem postupného rozšiřování je přesun aut do oblastí bez zón.

Regulace parkování v metropoli se v moderní podobě poprvé objevila v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 16 a 22. Část radnic je nezavedla na celém svém území, ale ve vybraných částech a postupně je rozšiřují.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované