Hlavní obsah

Pití krve kobry a pojídání škorpionů. Vojáci se učí přežít v drsné divočině

Pití krve kobry, pojídání škorpionů nebo gibonů. Vojáci z 29 zemí světa se v Thajsku učili přežít v divočině.Video: Jan Marek, Reuters

 

Reklama

Thajští vojáci provedli své americké kolegy pekelným tréninkem. V džungli je učili, jak přežít bez zásob vody a jídla. Potravu si vojáci museli sami chytit, zabít a za syrova pozřít.

Článek

Vojenské manévry a extrémní kurz přežití v divočině – to je vyhlášené vojenské cvičení Cobra Gold, které se každoročně odehrává v Thajsku a kterého se účastní množství armád z Asie, ale také ta americká. Letošní ročník byl už 38., jde co do počtu účastníků o největší vojenské cvičení, které se odehrává v Asii. Thajci při něm učí své kolegy, jak přežít v drsné divočině. V rámci výcviku tak pijí hadí krev či pojídají škorpiony.

„Kurz přežití v divočině je pro mě docela zápřah. Učíme se, jak konzumovat různé druhy potravin, rostlin, zvířat. Učíme se, jak zabíjet zvířata humánním způsobem. A taky se učíme spoustu nových strategií. Dozvěděl jsem se věci, jaké jsem dřív vůbec neznal,” sdělil své dojmy a zážitky agentuře Reuters jeden z amerických vojáků Ali J Alkazahg.

Kromě kobry se američtí vojáci učili humánně zabít a následně sníst také škorpiony, pavouky, gibbony nebo menší divoké šelmy.

Aktivně se cvičení účastní Spojené státy, Singapur, Japonsko, Čína, Indie, Indonésie, Malajsie a Jižní Korea. Další země byly přizvány jako pozorovatelské. Podle The Military Times jenom z USA přijelo do Thajska na 4 500 vojáků.

„Testují své možnosti, jak přežít bez vody, jídla a jak si poradit s jedovatými zvířaty,” vysvětlil agentuře Reuters thajský vojenský instruktor Pairot Prasarnsai.

Mezinárodní vojenské cvičení Cobra Gold se podle listu The Economic Times ukázalo být efektivní například při koordinovaných zásazích při zemětřesení a následné vlně tsunami v Indickém oceánu v roce 2004, obdobné živelní katastrofě na japonském ostrově Honšú v roce 2011 nebo při pomoci na Filipínách po tajfunu Haiyan v roce 2013.

Reklama

Doporučované