Hlavní obsah

Byznys: Placení, otevírání dveří, nastavení teploty, vše by v budoucnu měla umět česká platforma MyStay v hotelech

22. 10. 2019

Magazín Byznys s ředitelkou MyStay Pavlínou Zychovou. (Video: Anita Baselová, Seznam.cz)

Mají se hoteloví recepční bát o svou práci? Platforma MyStay má ambice dál zrychlovat administrativu a další procesy při ubytování v hotelu. Už nyní jí využívají stovky hotelů po celém světě.

Článek

Problémů, na které lidé naráží při cestování, je celá řada. Co ale jednu část omezuje, dává prostor druhým pro hledání řešení a byznys. Už několik let se proto v Česku vyvíjí platforma MyStay, která má za cíl zjednodušit administrativu v hotelech.

„Vše se dá zrychlit, samotná doprava do místa, celková administrativa. V hotelech, ale i Airbnb se dá celá řada věcí zlepšit, například forma zážitků, které teď klienti hodně řeší,“ nastiňuje své plány ředitelka a spoluzakladatelka MyStay Pavlína Zychová.

Mystay

– platforma pro hoteliéry a jejich hosty

– zjednodušuje administrativu kolem ubytování, nabídku služeb a komunikaci

– využívají jí stovky hotelů po celém světě

– v roce 2016 ji založili Pavlína Zychová a Radek Novotný

Od hotelů přes Booking.com až k Airbnb

Z původní aplikace na míru pro konkrétní hotely se stala platforma, kterou může využít jakýkoliv hotel na světě a nejen to, platformu Mystay nově testují i Airbnb hostitelé, kteří mají dost podobné potřeby jako hoteliéři, ale tolik jim nerozumí.

„Projekt nyní pilotujeme na cca 20 uživatelích v Česku, kteří používají MyStay v rámci Airbnb. Oficiální spolupráce s Airbnb není nutná, ví o nás, jsme v přátelském vztahu, ale není to o tom, že by nás třeba nějakým způsobem propagovali,” popisuje novinku Zychová.

MyStay je od začátku tvořen jako globální projekt a spolupracuje i s Booking.com. Z 350 projektů se společnost dostala do akcelerátoru startup bootcamp v Amsterdamu, který je posunul ve vývoji dál.

Zychová vidí budoucnost v další automatizaci služeb pro hotelové hosty. Přes Mystay by v budoucnu mohli platit, otevírat dveře nebo třeba nastavovat teplotu v pokoji. S recepčními by tak hosté nemuseli přijít ani do kontaktu, pokud by to sami nechtěli.

Ztracený host na Srí Lance a nápad byl na světě

Nápad na aplikaci MyStay přitom přišel náhodou. Bývalý šéf společnosti a spoluzakladatel Radek Novotný se na Srí Lance ztratil, když požádal o pomoc recepční, dostal papírovou mapu, což není tak neobvyklý příběh. Proto ho napadlo vše vložit do jedné aplikace.

V rozjezdu dost pomohl i fakt, že prvním hotelem, který platformu MyStay začal využívat byl Chateau Mcely, kteří patří k těm nejlepším v Česku. Sama Zychová se do projektu od začátku nadchla natolik, že mu věnovala veškerý svůj čas.

„Projekt mě tak zaujal, že jsem mu dávala víc, než běžný zaměstnanec, po 2–3 letech působení ve firmě jsem se stala společníkem a následně i CEO Mystay,“ komentuje Zychová jednu z posledních změn ve společnosti.

Pavlína Zychová

– ředitelka a spoluzakladatelka společnosti MyStay

– každý rok organizuje soutěž Woman Startup Competetion

– pomáhá startupům s rozjezdem finančně i mentoringem

– vystudovala práva a má ráda cestování

MyStay je placená služba, kterou vždy hradí hotel. Cena je od 2 eur za jeden pokoj. Společnost MyStay dále financují investoři, podle dostupných informací je to například investiční platforma NetSide Europe a čerpá i konvertibilní půjčky.

Celý rozhovor s Pavlínou Zychovou, ředitelkou MyStay. (Video: Anita Baselová, Seznam.cz)

Doporučujeme