Hlavní obsah

Plzeňské kontaktní centrum za měsíc přijalo přes 1 800 hovorů

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Kontaktní centrum, které zřídila Plzeň v souvislosti s koronavirovou krizí a nouzovým stavem, přijalo za měsíc činnosti přes 1 800 hovorů.

Článek

Přes 200 dobrovolníků pomohlo volajícím, zejména seniorům, vyřídit 1 300 nákupů a donášek léků, vyvenčilo jim psa, doneslo roušky a podobně. Díky činnosti centra se také podařilo dostat k osamělým seniorům, kteří potřebují neodkladnou pomoc, ale dosud nebyli podchyceni v žádných podpůrných službách, řekl dnes ČTK radní David Šlouf (ODS), který měl vznik centra na starosti.

Centrum funguje od 17. března díky spolupráci města s Mezigeneračním a dobrovolnickým centrem Totem. Za první týden přijalo 500 hovorů. Linka 378 032 222 bude fungovat nadále, kvůli menšímu počtu volajících v poslední době upraví provoz od 9:00 do 15:00.

Podle Šloufa je důležité, že kromě rychlé pomoci v době koronavirové krize se na centrum díky masivní informační kampani obrátili i senioři, kteří dosud nebyli zachyceni v žádných službách a systému podpory. Přitom si často sami nevědí rady, potřebují pomoc a nevědí, kam se mají obrátit. Šlouf proto podporuje, aby spolupráce mezi městem a Totemem pokračovala i po skončení pandemie. Stejný názor má i ředitelka Totemu Vlasta Faiferlíková. „Chtěli bychom i do budoucna osamělým seniorům nabídnout pomoc a především psychologickou podporu, aby jim jejich osamělost neohrožovala kvalitu života,“ uvedla.

Totem zajistil dosud 221 dobrovolníků, centrum také ušilo díky 120 dobrovolným švadlenám 11 171 roušek. „Jako první jsme vybavili dobrovolníky, které jsme vysílali do terénu pomáhat seniorům. Dobrovolníci pak rozvezli roušky do 879 domácností, zejména osamělým seniorům. Vybavili jsme různé organizace a rozdávali jsme roušky i před obchodními domy seniorům bez řádné ochrany. Celkem jsme tak předali téměř 10 000 roušek,“ uvedla Faiferlíková.

Dobrovolníci také pravidelně podporují 11 domů sociálního bydlení v Plzni, kde žije 465 převážně osamělých seniorů. Roznesli jim časopisy vydávané městem pro starší generaci. „Pro 62 seniorů se podařilo najít dlouhodobého partnera – dobrovolníka, jenž pravidelnou pomocí svého seniora podporuje. Pro seniory je nejdůležitější, aby měli svůj kontakt na konkrétního člověka, s nímž si stihli vybudovat důvěrný vztah, věří mu a vědí, že se na něj mohou obrátit,“ dodala Faiferlíková.

Reklama

Doporučované