Hlavní obsah

Proč je v metru přetlak? Dorazil tam podzim, připouští dopravní podnik

 

Reklama

Do Prahy přibyli vysokoškoláci, v některých stanicích se přepravuje o tisíce cestujících více.

Článek

Cesta pražským metrem ztratila v prvním pracovním týdnu října v dopravních špičkách znatelně na komfortu.

„Ve stanici Národní třída vzrostl obrat cestujících oproti předchozímu týdnu o 5 tisíc denně, ve stanici Karlovo náměstí dokonce o deset tisíc," uvedla pro Seznam mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řeháková.

Jako obvykle se podle ní projevilo to, že na vysokých školách začal zimní semestr a do hlavního města dorazili studenti.

Reportér Seznamu natáčel říjnové dopravní špičky ve stanici Můstek, která je podle posledního přepravního průzkumu nejvytíženější přestupní stanicí celého metra. Mezi šestou a sedmou ránu byly soupravy poloprázdné, po sedmé nastal zlom a v dalších dvou hodinách přibývalo situací, kdy byli cestující v některých vagonech tak namačkáni u dveří, že se je řidičům nedařilo uzavřít.

Souprava metra v zastávce Můstek je po sedmé hodině plná.

Navzdory tomu, že nálada mezi pasažéry byla často hektická, dopravní podnik odmítá, že by vozy jednotlivých souprav byly za hranicí kapacity.

Že však ranní cestování není komfortní, mluvčí připouští.

„Zaznamenali jsme případy, kdy se chvilkově překračují nastavené standardy pro období ranní přepravní špičky," uvedla.

Poslední velké přepravní průzkumy, které dopravní podnik udělal, podle ní ukázaly, že se ranní dopravní špička posunuje k deváté hodině.

„Dopravní podnik na základě letošních analýz intenzivně pracuje na úpravě nových jízdních grafikonů všech tras metra, aby se od začátku roku 2017 přepravní nabídka maximálně sladila s aktuální přepravní poptávkou," uvedla Aneta Řehková.

Mimochodem, ve stanici Můstek, kde reportér Seznamu dopravní špičku sledoval, se denně  přepraví bezmála 180 tisíc cestujících.

Reklama

Doporučované