Hlavní obsah

Zeman končí na Barrandově, Ovčáček odmítl Soukupa veřejným dopisem

Foto: Profimedia.cz

Zeman dával pravidelné rozhovory na TV Barrandov skoro tři roky.

15. 1. 10:20
aktualizováno • 15. 1. 14:26

Den před plánovaným vysíláním pořadu Týden s prezidentem dostal šéf TV Barrandov Jaromír Soukup z Hradu otevřený vzkaz, že Zeman u něj končí.

Článek

Prezident Miloš Zeman už nebude poskytovat pravidelné rozhovory na TV Barrandov. Na webových stránkách Hradu to oznámil prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček.

Ve veřejném dopise, který adresoval šéfovi a spolumajiteli televize Jaromíru Soukupovi, napsal, že pořad Týden s prezidentem „vyčerpal svůj potenciál, a nemůže tedy přinést nové impulsy“.

Ukončení spolupráce se Soukupem na rozhovorech popsal Ovčáček jako své vlastní rozhodnutí, k němuž dospěl při plánování Zemanových aktivit v médiích. „Tato činnost je odpovědností mně svěřenou a vyžaduje pečlivé rozvažování,“ zdůvodnil Ovčáček svoji kompetenci k rozhodnutí.

Zatímco v minulosti byl pořad Týden s prezidentem přínosný, do budoucna už to ale neplatí. „Se zahájením natáčení proto již nepočítáme,“ uvedl Ovčáček. Podle něj se prezident nyní nachází „ve zcela odlišné situaci“.

V závěru dopisu Ovčáček Soukupovi poděkoval za profesionalitu, „vstřícný přístup“ i čas strávený na přípravě pořadu a popřál Barrandovu mnoho úspěchů a Soukupovi pevné zdraví.

Šéf TV Barrandov na rozhodnutí Hradu zareagoval odpoledne na twitteru. „Rozhodnutí prezidenta po třech letech ukončit natáčení pořadu Týden s prezidentem plně respektuji. Osobně je mi to líto. Pro TV Barrandov to ale neznamená nic převratného. Uvolněný prostor nahradí jiné pořady cílené na mladší cílové skupiny diváků,“ uvedl Soukup.

Už v pondělí také odmítl, že by jeho možný rozchod s prezidentem Zemanem mohl mít nějaký dopad na jeho byznys. „Případné změny ve vztahu s Kanceláří prezidenta republiky nemohou žádným způsobem ovlivnit naše podnikání, neboť to je na takových vztazích nezávislé,” prohlásil Soukup pro Seznam Zprávy.

Soukup byl donedávna hlavní tváří prozemanovsky orientovaných médií. Kromě toho, že Zemanovi dával každý čtvrtek prostor k přednášení jeho názorů v nekriticky vedených rozhovorech, Soukup také například se štábem doprovázel prezidenta na jeho návštěvách v Číně. V lednu 2018, když Zeman podruhé vyhrál prezidentské volby, se Soukup před kamerami postavil mezi jeho příznivce.

V posledních dnech se však Soukup začal od Zemana veřejně distancovat. S tím se rozšířily spekulace, že prezident na Barrandově končí.

V pondělí Soukup na Twitteru uvedl, že ohledně čtvrtečního vysílání je TV Barrandov připravena vysílat a natáčet. „Návrh jsme poslali na Hrad. Na odpověď čekáme. Obsahem by měla být (vládní zmocněnkyně kabinetu pro lidská práva Helena) Válková a (komunistický prokurátor Josef) Urválek a nepřekročitelnost morálních limitů v politice,“ uvedl tehdy Soukup.

Válková minulý týden ustoupila od kandidatury na ombudsmanku po zveřejnění informací o článku z konce 70. let, pod kterým je podepsána společně s komunistickým prokurátorem Josefem Urválkem. Zdůvodnila to ale svým někdejším členstvím v komunistické straně. V souvislosti s kritizovaným článkem s Urválkem, který mimo jiné poslal v roce 1950 na smrt právničku a političku Miladu Horákovou, prohlásila, že za svými odbornými pracemi si nadále stojí.

Zemanova přízeň byla pro Soukupa důležitá i tím, že přitáhla čínské investory. Čínská státní skupina CITIC vlastní menšinové podíly v obou klíčových Soukupových firmách, Médea a Empresa Media, do níž patří i TV Barrandov.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené