Hlavní obsah

Praha vypoví memorandum s koloběžkami Lime

Ilustrační foto.

Metropole chce od provozovatele elektrických sdílených koloběžek hlavně dvě podmínky: povinné pojištění odpovědnosti za škodu a homologaci strojů.

Článek

Praha začne jednat s provozovatelem elektrokoloběžek Lime o nových podmínkách jejich provozu v metropoli. Praha chce zajistit bezpečí na chodnících a reaguje na stížnosti Pražanů a apel radnice Prahy 1. Mezi stížnostmi se opakuje jízda po chodnících, špatně zaparkované koloběžky a půjčování koloběžek lidem pod vlivem alkoholu.

Dvě základní podmínky, které si radní chtějí v jednáních se společností Lime klást, je povinné pojištění odpovědnosti za škody, které jezdci na koloběžkách způsobí, a pak homologaci těchto strojů.

„Navzdory tomu, že stále (se společností Lime – pozn. red.) jednáme, také stále řešíme, že před koloběžkami musí lidé na chodnících uskakovat a zaparkované koloběžky zase brání průchodu. Pokud se tyto situace pořád opakují, nezbývá nám než zavést nová pravidla,” řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Náměstek už společnost Lime informoval, že bude chtít vypovědět memorandum uzavřené za předchozího politického vedení. Podmínky, které obsahuje, například projednání míst pro odkládání koloběžek s městskými částmi nebo odvoz špatně zaparkovaných koloběžek, společnost podle něj nedodržuje, navíc pravidla byla podle něj nastavená příliš měkce. Během první poloviny letošního roku doplnil náměstek memorandum se společností Lime o zavedení zón, na kterých se koloběžky zpomalují, odklikávání klíčových podmínek v aplikaci a další pravidla, nepřinesla ale podle něj větší bezpečnost na chodnících a nedokázala zabránit blokování tramvají a autobusů bezohlednou jízdou.

Ondřej Široký, provozní manažer společnosti Lime, pro Seznam uvedl, že firma jednání o novém memorandu vítá. „Praha nás již informovala o tom, že chce stávající memorandum s provozovateli sdílených kol a koloběžek upravit a uzavřít jej v nové podobě. Za rok provozování služby jsme získali mnoho zkušeností a na jejich základě již připravujeme koncept nové dohody s městem, který zahrne veškeré nezbytné požadavky na zlepšení aktuální situace v Praze a dá jasná pravidla pro bezproblémové fungování služeb v oblasti mikromobility ve městě,“ napsal Široký.

Související témata:

Doporučované