Hlavní obsah

Převrat v parkování v Brně začne v historickém jádru. Město zakáže stání na ulicích řidičům, kteří tam nebydlí nebo nepracují

Brňané se od prvního září dočkají rezidentního parkování. Začne v historickém centru.Video: Tomáš Svoboda, Jan Kozel , Seznam Zprávy

 

Reklama

Z centra Brna mají od prvního září zmizet parkovací automaty i auta návštěvníků. V ulicích historického středu nechají vůz jen místní, podnikatelé a zásobování. Ostatní zamíří do parkovacích domů. Projekt se má rychle šířit do dalších ulic.

Článek

Brňané a dojíždějící řidiči se už po prázdninách dočkají malé parkovací revoluce. Město prvního září spustí počáteční etapu rezidentního parkování. Dotkne se historického jádra ohraničeného malým městským okruhem. Jak zjistil Seznam.cz, pokud projde návrh náměstka pro dopravu Richarda Mrázka z koaličního hnutí ANO, ze středu města úplně zmizí parkovací automaty.

Návštěvníci v ulicích historického centra už svá auta nenechají, pojedou do zpoplatněných parkovacích domů. „Z ulic v historickém centru uděláme jednosměrky. Parkovat tam budou smět jen rezidenti, zásobování a podnikatelé, kteří mají v centru obchody. Vše ještě projednáme na úterní radě,” sdělil brněnský náměstek pro dopravu Richard Mrázek.

Neukázněné řidiče budou v centru kontrolovat pracovníci Brněnských komunikací. Zpočátku jim k tomu poslouží dvě auta se stacionárními kamerami, které budou odečítat SPZ aut. „Momentálně pokračuje výběrové řízení, flotila by se měla postupně rozšiřovat,” sdělila mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová. Na ulicích se objeví modré označení rezidentní zóny a změny se dočká přibližně 1700 svislých dopravních značek.

Kritici radním vyčítají, že tři měsíce před spuštěním převratného projektu stále neobjasnili podmínky ani ceník. „Víme, jakých ulic se první etapa rezidentního parkování dotkne, ale neznáme podrobnosti. Příprava projektu se neustále měnila, termíny se odsouvaly, celé je to vágní,” sdělil předseda spolku Brno autem Jan Mandát. Uskupení vzniklo v reakci na brněnské problémy v dopravě, v komunálních volbách v Brně kandiduje po boku občanských demokratů a Svobodných.

Koaliční představitelé slibují, že po úterní tiskové konferenci radních bude jasněji. „Oznámíme rozmezí cen. Jednotlivé městské části si pak určí, s jakými cenami a jakým způsobem se do projektu postupně zapojí,” uvedl Mrázek.

Modré zóny se mají z historického centra postupně šířit do dalších částí města. Už na přelomu roku je možná lidé najdou třeba v Grohově ulici, Veveří nebo na třídě Kapitána Jaroše. Dosud tam stovky řidičů parkují zadarmo a místa jsou zahlcená auty.

Zatím není jasné, kolik městských částí a v jakém termínu se do projektu zapojí. Starostové si dlouhodobě stěžují, že nemají dostatek informací. Také kvůli problémům s projektem v březnu jako náměstek pro dopravu skončil Matěj Hollan z Žít Brno. Problematika od té doby připadla náměstku Richardu Mrázkovi z hnutí ANO.

Reklama

Doporučované