Hlavní obsah

Proč Češi čím dál víc jedí jako Američané, když takový oběd není zdaleka nejlevnější?

KFC otevřelo pobočku s pořadovým číslem 100. Souboj s McDonald's pokračuje. (Video: Karolína Štuková , Seznam.cz)

Dva největší fastfoodové řetězce v České republice, KFC a McDonald's, se pustily do další fáze boje o zákazníky. Jejich restaurace budou ještě víc zautomatizované.

Článek

Když vyrazí Čech na oběd do restaurace, zaplatí za něj v průměru necelých 120 korun. V Praze o desetikorunu víc, jak ukazuje Ticket Restaurant Index – ale i tady tradice poledních menu drží ceny na uzdě.

Z tohoto pohledu tedy zajít na oběd do KFC nebo McDonald's není zdaleka nejlevnější způsob, jak se v poledne najíst. Je ale rychlý a spolehlivý. Víte přesně, co vám naservírují, ať už natrefíte na jakoukoliv pobočku dvou největších fastfoodových řetězců.

Proto přibývá lidí, kteří si do nich zajdou na kuře či hamburger. Provozovatel sítě KFC (a také Burger King) loni zvýšil tržby o 610 milionů korun na 3,7 miliardy. V tomto ohledu svůj souboj s konkurenční jedničkou trhu, americkým McDonald's, prohrává. „Mekáč“ v Česku v loňském roce utržil 5,81 miliardy korun.

HLASUJTE: Kterému fastfoodu dáváte přednost?
KFC
16.5 %
McDonald's
10.3 %
Žádnému z nich
73.2 %
Celkem hlasovalo 5917 čtenářů.

KFC nyní rozjíždí souboj na ostří nože: oba řetězce disponují zhruba stovkou poboček a prezident KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík počítá s tím, že do konce kalendářního roku bude po celém Česku svítit víc vývěsních štítů s portrétem zakladatele KFC Colonela Sanderse než známých žlutých písmen M. Cíl je jasný: dohánět McDonald's i v tržbách.

Ani jedna ze společností neuvádí své zisky a o tom, kolik utratí jeden zákazník, informuje jen KFC. Kdo zajde na kuře nebo jeho variace, zaplatí v průměru 143 korun.

Obě firmy mají ještě jednu věc společnou: vsadily na levnější způsob prodeje. McDonald's už před časem ve svých provozovnách rozmístil dotykové tabule s možností objednat si jídlo bez pomoci obsluhy, obdobný systém nyní rozšiřuje KFC. Samoobslužné kiosky nahradí klasické pokladny – společnost spoléhá, že ještě víc zrychlí provoz, ale hlavně ušetří náklady. V tuto chvíli je nainstalovaných 170 kiosků ve skoro 60 restauracích, do konce září jich plánuje mít 250 v 79 restauracích. Přes kiosky se nyní platí pětina transakcí na pobočkách.

„Digitalizace“ prodeje kuřat půjde ještě dál. V mobilní aplikaci si budou zákazníci moci už brzy předobjednat své jídlo a pak v přesně daný čas si ho jen na pobočce vyzvednou.

Bylo by překvapením, kdyby se stejnou službou rychle nepřišel i McDonald's.

Konkurenční boj pokračuje.

Doporučujeme

Další zprávy