Hlavní obsah

Prodloužení tramvajové trati z Modřan do Libuše začne v říjnu

Foto: Gonzalo Bell, Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Reklama

Dopravní podnik (DPP) získal stavební povolení na prodloužení tramvajové tratě z Modřan do Libuše a letos v říjnu chce zahájit stavbu, která bude dokončená na konci roku 2022.

Článek

Náklady na 1,7 kilometru dlouhou trať jsou předběžně odhadnuté na 350 milionů korun. DPP nyní bude hledat v tendru stavební firmu. ČTK to dnes sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Trať chce podnik v budoucnu prodloužit až na Nové Dvory.

DPP chce letos rovněž zahájit stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě a prodloužení tratě z Barrandova do Holyně. DPP je největší městskou firmou a provozuje veřejnou dopravu.

Nová trať začne u tramvajové smyčky Sídliště Modřany, odkud povede ulicí Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou. Odtud zamíří k plánované stanici metra D Libuš do míst, kde je nyní autobusová zastávka Pavlíkova. Na prodlouženém úseku bude čtveřice zastávek, a to Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš.

U budoucí stanice metra D Libuš bude smyčka pouze dočasná. „Smyčka zde bude pouze do doby, než zprovozníme prodloužení tratě na Nové Dvory, ke které v současnosti zpracováváme projektovou dokumentaci, nebo než bude zapotřebí v daném prostoru zahájit stavbu metra D,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Trať na Nové Dvory bude měřit 1,8 kilometru.

DPP nyní opravuje koleje v Chotkově ulici. Poté, co práce dokončí, zahájí 26. února výměnu kolejí a kolejových oblouků v úseku od křižovatky Bělehradské a Jugoslávské ulice po křižovatku Francouzské a Blanické. Opravy se chystají i v Praze 4, kde podnik opraví trať v ulicích Na Pankráci a v Táborské. V květnu budou opravené koleje v křižovatce U Bulhara a v červnu na Palackého náměstí v Podskalí. Zahájení stavby nové smyčky na Zahradním městě má podnik naplánované na duben.

Reklama

Doporučované