Hlavní obsah

Promotér otevřel první virtuální klub. Peníze za vstupné jsou skutečné

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Reklama

Nová éra zábavy. Vzhledem k bezpečnostním a vládním opatřením po celém světě zůstali lidé odkázáni z velké části na zábavu na internetu.

Článek

Agentura Bloomberg zveřejnila zprávu o doopravdy nevšední zábavě. Uživatelé na internetu totiž platí vstupné, aby se dostali do virtuálního klubu. Podle zprávy s myšlenkou přišel jeden z newyorských promotérů, který využívá platformu Zoom. Tam založil virtuální klub s názvem Quarantee. Za vstup si účtuje od deseti do osmdesáti dolarů.

V tomto virtuálním klubu návštěvník potká známé DJ, tanečnice a samozřejmě vyhazovače. Zakladatel možná jediného klubu svého druhu na světě informoval, že lidem chybí sociální interakce a on jim prý může nabídnout do jisté míry náhradu ve formě emocí, které se s návštěvou klubu pojí.

Foto: Quarantee

Pozvánka na večírek do virtuálního klubu Quarantee.

Párty ve virtuálním klubu Quarantee doprovází vše, co pravidelní návštěvníci dobře znají – od ozdob, disko koule až po litry šampaňského. Hosté si mohou zakoupit lístky za 10 dolarů nebo si mohou zaplatit vstupenku v hodnotě 80 dolarů za soukromý pokoj na večírku vedle slavných DJ a burleskních tanečnic. Dokonce zde platí i dress code, záleží totiž, na jakém večírku se zrovna objevíte.

„Klub je symbolem exkluzivity a kvalitní zábavy. Samozřejmě nemůžeme prodávat lahve s alkoholem, ale snažíme se tuto vibraci přenést na klienta,“ říká zakladatel Club Quarantee a promotér, který se jmenuje Cristian.

Dále sdělil, že první večírek přilákal kolem 300 lidí, což podle něj pokrylo veškeré náklady, mezi něž počítá zejména nábor a výplatu zaměstnanců. „Hlavní cílem je vytvořit prostor, kde mohou promotéři udržovat důležité vztahy s klienty a během této těžké doby je i pobavit,“ dodává Cristian.

Právě společnost Zoom, na které je provozován i virtuální klub, v posledních několika týdnech zaznamenala obrovský nápor a zároveň i růst. Zoom je aktuálně možná nejoblíbenějším nástrojem pro provozování telekonferencí.

Nucený přesun zaměstnanců domů z kanceláře výrazně zvýšil počet pracovních videokonferencí a hovorů. Podle informací, které zveřejnila samotná firma, tak prakticky ze dne na den začalo platformu využívat z 10 milionů přibližně 200 milionů lidí denně.

„Naše platforma byla vybudována především pro firmy a jejich zaměstnance,“ informoval zakladatel Zoomu Eric Yuan. „Náš produkt jsme nedesignovali s vidinou toho, že během pár týdnů najednou každý na světě začne z domova pracovat, vzdělávat se i socializovat. Máme v současnou chvíli mnohokrát širší záběr klientů, kteří náš produkt využívají miliardou různých způsobů a přinášejí nám výzvy, u nichž jsme nečekali, že by jim někdy naše platforma mohla čelit,“ dodal pro Bloomberg.

Výhodou této platformy je zejména jeho jednoduchost. Klient se pro využívání služeb společnosti dokonce nemusí ani registrovat a instalovat program. Stačí zkrátka klepnout na odkaz do konkrétní konferenční místnosti a uživatel se může připojit – buď přes desktopovou či mobilní aplikaci nebo také přes prohlížeč Google Chrome.

Formu videokonferencí na Zoomu si oblíbili také politici. Fotografie ze zasedání se objevila na twitterovém účtu ministerského předsedy Velké Británie Borise Johnsona.

Zároveň se však na Zoomu objevila řada problémů s bezpečností, kvůli čemuž si šéf firmy sypal popel na hlavu a sliboval, že dá vše do pořádku. Na tři měsíce odloží updaty a bude se věnovat jen bezpečnosti.

Podle listu Wired se však na firmu kvůli bezpečnostním dírám řítí vlna žalob. Hodně se řeší třeba jev zvaný „zoombombing“, kdy se do zdánlivě uzavřené skupiny vlomí při videohovoru nezvaný host – může na sebe jen upozornit, ale také poslat třeba pornografické obrázky nebo vést rasistické řeči.

K podobným incidentům může koneckonců dojít i ve skutečném klubu…

Reklama

Související témata:

Doporučované