Hlavní obsah

Raketa jménem Avast. Antivirová firma dvouciferně zvedla prodeje, daří se jí i v tržbách

Rozhovor s CEO Avastu Ondřejem Vlčkem (natočeno v dubnu 2019).Video: Aleš Černý

 

Reklama

Antivirová společnost Avast ve středu zveřejnila čísla za první pololetí fiskálního roku 2019. Rostly jí tržby i zisk a dařilo se navýšit i marži.

Článek

Podnikatelský příběh dvojice současných miliardářů Baudyš – Kučera je známý. Někdejší družstvo založené ještě za komunismu přetvořili oba zakladatelé v současnou světovou dvojku mezi firmami bránícími počítače před škodlivým software.

A Avast sklízí jeden úspěch za druhým i v jeho nové éře, kdy už se s jeho akciemi obchoduje na burze.

Antivirová společnost ohlásila, že její výnosy za první pololetí vzrostly o 5,8 % na 426,8 milionů dolarů. Podobně rostl zisk. Ten za první polovinu roku vystoupal o 6,5 % na 236,5 milionů dolarů.

Tržby Avast zvýšil na 421,7 milionu dolarů, tedy přes 9,7 miliardy korun.

„Jsme rádi, že můžeme oznámit tak dobré výsledky. Upravené tržby skupiny se v meziročním srovnání zvýšily o 9,2 %, zejména díky dvojcifernému růstu v zákaznickém segmentu Consumer Desktop,“ okomentoval výsledky generální ředitel Avastu Ondřej Vlček.

Spolu s výsledky za první pololetí navíc společnost oznámila návrh představenstva na dividendu ve výši 4,4 centů na akcii splatnou v říjnu roku 2019.

Avastu se podle Vlčka vrací investice do inovací a zákaznických zkušeností. Zatímco výsledky v mobilním segmentu zůstaly lehce pod očekáváními, v dalších oblastech spotřebitelského segmentu firma vykázala dobrou úroveň konverze i udržení zákazníků. Důležitým strategickým milníkem první poloviny roku bylo vydání řešení pro tzv. Internet věcí pro koncové spotřebitele a mobilní operátory.

Avast v roce 1988 založili čeští výzkumníci Eduard Kučera a Pavel Baudiš. Nyní je podle tržeb druhou největší antivirovou firmou na světě za společností Symantec. Celkem 40 procent akcií Avastu se od loňska obchoduje na pražské burze, 38 procent drží zakladatelé, 13 procent CVC Capital a zbytek zaměstnanci. Produkty firmy pod značkami Avast a AVG využívá více než 400 milionů uživatelů, z velké části bezplatně.

Reklama

Související témata:

Doporučované