Hlavní obsah

Silnice mezi Adamovem a Bílovicemi je v havarijním stavu. Autobusy musí jinudy

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Intenzivní provoz autobusů a stavební techniky mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem způsobil havarijní stav silnice. Adamov kvůli tomu bude dopravně ještě víc odříznutý než dosud.

Článek

Vlaky totiž od poloviny prosince vůbec nejezdí mezi Brnem a Blanskem, železničáři kvůli opravě trať na rok zcela zavřeli. A kvůli stavu silnice se od 12. března musí vydat náhradní autobusy jinudy než úzkým údolím Svitavy. Začne jezdit linka xS2D, bez zastavení projede přes Křtiny a Ochoz k Dělnickému domu v Brně a končit bude u hlavního nádraží, vyplývá z informací od mluvčí Jihomoravského kraje Aleny Knotkové a od mluvčího Kordisu JMK Květoslava Havlíka.

Jízdní řád nové výlukové linky zveřejní Kordis příští týden v pondělí, řekl Havlík. Dojezdová doba do centra Brna by měla být zhruba stejná jako teď, když autobusy jezdí přes Bílovice do brněnských Maloměřic, kde je nutné přestoupit na tramvaj linky 4. Nyní se bude možné dostat na hlavní nádraží bez přestupu. Linka bude jezdit ve špičkách pracovních dnů po 15 minutách, jinak po hodině. Zároveň zůstane zachované spojení linkou xS2A mezi Brnem a Bílovicemi, do Adamova už však bude jezdit jen minimum spojů, spojení však zůstane zachované.

Jízdní doba už je nyní náhradní dopravou z Adamova výrazně delší než vlakem. Čas ještě prodlužují semafory na silnici v údolí Svitavy, kde je v některých úsecích kyvadlový provoz vždy jen jedním směrem. Výluka potrvá ještě tři čtvrtě roku, tedy až do prosince.

Na dramatické zhoršení stavu vozovky stačily pouhé tři měsíce intenzivního provozu. „Při pochůzkové kontrole jsme zjistili, že současný stav komunikace je výrazně horší, tedy i nebezpečnější, než tomu bylo na začátku loňského října. Na vozovce jsme našli síťové trhliny a velké poklesy krajnice směrem k řece, které doprovázejí podélné trhliny. Navíc řeka Svitava eroduje břehy, které přímo navazují na komunikaci. Výsledkem odborného posudku je doporučení o okamžitém uzavření tohoto úseku,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák. Podle něj bude ještě nutný inženýrsko-geologický průzkum silnice včetně přilehlých skalních svahů, na který naváže projekt na sanaci. Silnici využívají od jara do podzimu hojně i cyklisté, protože tudy vede oblíbená trasa z Brna kolem řeky až do Blanska a do Moravského krasu, která je součástí trasy EuroVelo. Železničáři kvůli opravám zavřeli tuto cyklotrasu i dále za Adamovem pod Novým hradem.

Reklama

Doporučované