Hlavní obsah

Železničáři začnou pracovat na úpravách koridoru mezi Lanžhotem a hranicí

Foto: vláda.cz

Ilustrační foto.

Reklama

Správa železnic začne před koncem února pracovat na koridorovém úseku mezi Lanžhotem a státní hranicí se Slovenskem.

Článek

Během letošního a příštího roku projde trať úpravami, které zajistí možnost zvýšení traťové rychlosti ze 120 na 160 kilometrů za hodinu. Cena stavby je 596 milionů korun, uvedla v tiskové zprávě mluvčí firmy Nela Friebová. Stavba je časově koordinovaná se slovenskou mezi státní hranicí a Devínskou Novou Vsí. Na Slovensku má být až do Bratislavy po kompletní modernizaci rychlost 200 kilometrů za hodinu.

Stavba se týká zhruba 1,5 kilometru dlouhého úseku a skončí před hraničním mostem přes řeku Moravu. Trať bude mít nový spodek i svršek, stejně tak trakční vedení a upravovat se bude zabezpečovací a sdělovací zařízení. Také je potřeba před hraničním mostem vést koleje výše než dosud. Slováci totiž postaví nový most, který bude o něco vyšší.

Spolu s úpravami trati musejí stavbaři také zbourat čtyři mosty a nahradit novými, protože jejich konstrukce už nevyhovuje normám pro plánovaný provoz a vyšší rychlosti. Jediný přejezd přes místní komunikaci, který se v úseku nachází, bude nově zabezpečený závorami, dosud je zde pouze světelné výstražné znamení.

Podle webu Zdopravy.cz se bude po dobu opravy jezdit jen po jedné koleji a nepojedou kvůli tomu osobní vlaky z Břeclavi do slovenských Kútů. V případě, kdy bude potřeba zastavit provoz zcela, budou vlaky jezdit z Břeclavi přes Hodonín do Holíče a dále do Kútů.

Po dokončení stavby a po dokončení modernizace slovenské trati do Bratislavy se zkrátí čas jízdy mezi Brnem a Bratislavou. Dnes vlaky cestu dlouhou 141 kilometrů zvládnou zhruba za hodinu a půl.

Reklama

Doporučované