Hlavní obsah

Řidičům by při opravě mostů v Ostravě měla pomoci změna nastavení semaforů

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Reklama

Kvůli opravě mostů v Rudné ulici v Ostravě-Vítkovicích a související uzávěře bude společnost Ostravské komunikace měnit nastavení semaforů pro průjezd křižovatkami. Oprava mostů potrvá zhruba dva roky.

Článek

Jeden z mostů je od minulého týdne uzavřen a osobní auta jezdí v obou směrech po souběžném mostě. Nákladní auta musejí jezdit objížďkami. Oprava mostů potrvá dva roky a přijde bez DPH zhruba na 239 milionů korun.

Přenastavení semaforů by mělo pomoci řidičům na jedné z nejvytíženějších silnic v krajském městě v místech, kde se tvoří kolony. Z pohledu řidičů jsou problémové úseky na křižovatkách Rudné ulice s ulicemi Výstavní, Lidickou a Závodní. „Problémy se mohou projevit také na okolních ulicích podél stavby a na objízdných trasách. I na ty se zaměří pozornost Ostravských komunikací,“ uvedla mluvčí Ostravských komunikací Eva Kijonková. Změny v nastavení světelné signalizace na křižovatkách mohou podle ní řidičům během uzavírek částečně ulevit.

„Dvouletá rekonstrukce mostů přes železnici u vítkovického stadionu budí u mnohých ostravských řidičů obavy. My můžeme automobilistům a dopravě ve městě pomoci tím, že sladíme řízení křižovatek s aktuální dopravní situací,“ uvedl ředitel Ostravských komunikací Daniel Lyčka.

Semafory se bude podnik zabývat na objednávku společnosti IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která má opravu mostů na starosti. Mělo by jít o několik křižovatek.

„U některých zařízení je optimalizace na hranicích možností. Nebude to tedy úkol na den dva, ale na několik týdnů. A do toho nám ještě příchod jara zvýší hustotu dopravy, jak se to pravidelně děje každý rok,“ uvedl dopravní inženýr Ostravských komunikací Miroslav Laštůvka.

Rudná ulice, tedy silnice I/11, vede napříč celou Ostravou. Směřuje na jednu stranu do Opavy a na druhou do Havířova.

Kijonková uvedla, že v loňském roce Ostravské komunikace ve městě upravovaly provoz a sledovaly 15 kritických míst, kterých se dotýkaly rekonstrukce. „Semafory jsou vybaveny pamětí, řeší hustotu provozu i preferenci MHD nebo průjezdu pro hasiče, záchrannou službu či policii. Takto fungují už prakticky všechny semafory v Ostravě. Jejich úpravu proto nelze provést ze dne na den. Stavbaři by proto na tyto věci měli pamatovat vždy s dostatečným předstihem,“ uvedla mluvčí.

Reklama

Doporučované