Hlavní obsah

Dělníci v Dobříši osadili mostní provizorium, které nahradí zavřený kamenný most

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Dělníci v Dobříši instalovali mostní provizorium, které dočasně nahradí uzavřený kamenný most přes Pilský potok. Přípravné práce začaly v pondělí, auta by tímto úsekem Pražské ulice měla opět projíždět v první půlce dubna.

Článek

Památkově chráněný most je v havarijním stavu a doprava přes něj už nebyla bezpečná, proto musel být 3. února uzavřen. Oprava začne v příštím roce. Mostní provizorium je dlouhé 21 metrů a na šířku mezi svodidly měří čtyři metry. Auta přes něj budou jezdit v kyvadlovém režimu. Stavba má vysokou zatížitelnost, takže unese i nákladní auta a autobusy.

„Předběžně si myslíme, že 8. dubna by se udělaly veškeré kontroly, zatěžovací zkoušky, mostní prohlídka. Osadí se to dopravním značením a konstrukce se může pustit do provozu,“ uvedl hlavní stavbyvedoucí Antonín Novotný.

Náklady na osazení, pronájem a údržbu na dva roky jsou pět milionů korun. „V současné době už řešíme samotnou opravu mostu v souladu s památkáři, s jeho opravou začneme příští rok,“ uvedla mluvčí krajské správy a údržby silnic Petra Kučerová.

Místostarosta Dobříše Tomáš Vokurka (ODS) osazení mostního provizoria přivítal. Poukázal na to, že nyní musejí auta jezdit po silnici druhé třídy na Starou Huť. „Není to dlouhá objížďka, ale vede opět přes dva mosty, které jsou v majetku Středočeského kraje a ty také nejsou v nejlepším technickém stavu a je tam také jednosměrný provoz. Takže komplikace pro řidiče to je,“ dodal Vokurka.

Most přes Pilský potok silničáři původně chtěli zbourat a nahradit novou stavbou. Okrašlovací spolek Dobříš s tím ale nesouhlasil a inicioval protestní petici, kterou podpořili dobříšští i středočeští zastupitelé. Most byl předloni prohlášen památkou, a byla tak definitivně odvrácena jeho demolice.

Historický most byl podle petice vybudovaný kolem roku 1830 jako miniaturní replika Karlova mostu v Praze. Předseda okrašlovacího spolku Petr Kadlec upozornil na to, že jde o poslední klasický kamenný most v Dobříši, který vydržel do současnosti. Most údajně vznikl na památku tragické události, kdy se s nevěstou Marií Annou Kloibrovou z Českého Krumlova v červnu 1829 v brodu převrhl kočár a dívka se v rozvodněném Pilském potoce utopila. Stavbu zaplatila její rodina.

Reklama

Související témata:

Doporučované