Hlavní obsah

Příbram usiluje o stavbu protihlukových stěn u chystaného obchvatu města

Foto: Unsplash

Ilustrační foto.

Reklama

Příbram usiluje o výstavbu protihlukových stěn u plánovaného jihovýchodního obchvatu města. Pokud by stěny nepostavilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem akce, mělo by tak učinit město na vlastní náklady.

Článek

„Vedení radnice se k tomu zavázalo v memorandu, které uzavřelo se zástupci osadních výborů Zdaboř, Žežice a Brod. Lidé z některých místních částí mají obavy z hluku a zhoršení kvality bydlení. Město chce negativní dopady budoucího obchvatu snížit,“ informovala mluvčí radnice Eva Švehlová.

Vedení Příbrami si v dokumentu stanovilo za cíl zřízení protihlukové stěny po celé délce obchvatu sousedící s dotčenými částmi Zdaboř, Žežice, Brod, Červená a Podvršky. Pokud by ŘSD stěnu nepostavilo do jednoho roku po uvedení obchvatu do provozu a jednání by nevedla k závazku, že tak v přiměřeném čase učiní, mají účastníci memoranda činit kroky k tomu, aby stěny vybudovalo město na vlastní náklady. Radnice také zřídí fond, do nějž bude dlouhodobě ukládat peníze na stavbu stěn.

U obchvatu má být vysázena ochranná zeleň. Zároveň chce město usilovat o snižování dopadů provozu v okolí nové silnice, zejména v ulicích Zdabořská a Brodská. Půjde například o omezení nejvyšší povolené rychlosti či omezení vjezdu nákladních vozidel.

Obyvatele Zdaboře, Žežic, Červené, Brodu nebo Tisové v minulosti překvapilo, že obchvat je navržen téměř bez protihlukových opatření. Osadní výbory Zdaboře a Žežic, Sdružení přátel a občanů Zdaboře a Sbor dobrovolných hasičů Zdaboř napsaly zastupitelům žádost o pomoc. Jiný pohled mají například lidé z Březových Hor, kteří na novou silnici netrpělivě čekají. Obchvat jim má ulevit od nadměrné dopravy, a byli tudíž proti každé změně projektu, která by mohla stavbu zdržet.

Stavba desetikilometrového obchvatu Příbrami byla plánovaná už před rokem 1989. Rozdělena je do tří úseků, druhá část mezi Bohutínem a Brodem byla doporučena k výstavbě dříve než zbylé dva úseky. Tato část dlouhá 5,6 kilometru má pravomocné územní rozhodnutí. Stavební povolení by podle ŘSD mělo být vydáno v příštím roce a stavba by mohla začít v roce 2025.

Reklama

Doporučované