Hlavní obsah

V Ústeckém kraji začnou jezdit nové vlakové soupravy a autobusy

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

V Ústeckém kraji začnou jezdit nové vlakové soupravy a autobusy. Přímé spojení bude mezi Ústím nad Labem, Žatcem a Louny.

Článek

Počet spojů se od nového jízdního řádu, který začne platit 11. prosince, zásadně nezmění. Novinářům to dnes řekl krajský radní pro dopravu Marek Hrabáč (ANO).

První změna v dopravě na severu Čech nastane ve čtvrtek, kdy autobusovou dopravu na Mostecku, Chomutovsku a Lounsku bude nově provozovat společnost Umbrella. Nahradí dopravce Autobusy Karlovy Vary. Na linkách na jihozápadě kraje bude jezdit 44 nových nízkopodlažních klimatizovaných vozů s informačním systémem. Řidiči těchto autobusů mají povinnost přijímat platby kartou. Změny v jízdním řádu jsou na některých linkách v okolí průmyslové zóny Triangle. „Vzhledem k tomu, že do podniků v zóně jezdí hodně lidí, posilujeme autobusové spoje novou linkou z Mostu,“ uvedl Jakub Jeřábek z odboru dopravy.

Na Teplicku jezdí nový dopravce od prosince loňského roku. Společnost ČSAD Slaný od té doby dostala od kraje několik pokut za neodjeté spoje. „Firma vsadila na zaměstnance z Ukrajiny, ti ale s ohledem na válku nenastoupili. Věříme, že v případě dopravce Umbrella se nic podobného nestane,“ uvedl Hrabáč. Spoje na Teplicku mají výpadky stále. Podle Hrabáče není vyloučena změna dopravce.

Drobné úpravy jsou v jízdních řádech autobusů na Litoměřicku. Na Děčínsku bude jezdit nová linka, která během své cesty čtyřikrát překročí hranice do Německa a zpět. Na její provoz bude přispívat Ústeckému kraji saský okres.

Společnost RegioJet začne od prosince postupně nasazovat v Ústeckém kraji, kde zajišťuje železniční dopravu na třech linkách, sedm nových nízkopodlažních souprav PESA. Vozidla z Polska jsou nízkopodlažní, klimatizovaná, se zásuvkami pro napájení drobné elektroniky. K dispozici cestující budou mít wifi síť.

Páteřní železniční linka z Děčína přes Ústí nad Labem bude nově končit na zastávce Kadaň předměstí. Doposud konečnou zastávkou byla Kadaň-Prunéřov. Spojení do Německa po hlavní trati podél Labe ovlivní v novém jízdním řádu rozsáhlé výluky na území Německa. Informovaly o tom České dráhy, které v kraji zajistí 743 vlaků.

Vlaky na Moldavu v Krušných horách budou nově provozovat dopravci GW Train Regio a Railway Capital. Úplně nové vlakové spojení je v novém jízdním řádu mezi Ústím nad Labem, Žatcem a Louny. Podle Jeřábka zavedení spojů vyplývá z poptávky cestujících, jejichž počet ve srovnání s rokem 2019 podle tržeb mírně roste.

Nejistá je budoucnost vlakového spojení mezi Žatcem a Rakovníkem a Louny a Slaným. Středočeský kraj tady chce zastavit provoz vlaků. Podle vedoucího odboru dopravy Ústeckého kraje Jindřicha Fraňka by vlaky měly nahradit autobusy. Víkendový vlakový provoz by mohl zůstat mezi Žatcem a Lužnou. Změna nastane nejdříve v polovině příštího roku, v případě spojení Louny–Slaný až od nového jízdního řádu, který začne platit v prosinci 2023.

Cestující v Ústeckém kraji si od Nového roku za jízdné připlatí. Cena stoupne v průměru o 15 procent.

Reklama

Doporučované