Hlavní obsah

Řetězci Tesco klesl zisk o dvě miliardy korun, to ještě před covidem

Foto: Anita Plasová

Supermarket Tesco.

Reklama

Tesco v České republice provozuje 190 prodejen zahrnujících obchodní centra, hypermarkety i menší lokální obchody, ale také čerpací stanice a Žabku.

Článek

Řetězci Tesco v ČR v uplynulém finančním roce, který skončil letos 29. února, klesly meziročně tržby o 3,6 procenta na přibližně 43 miliard korun. Zisk po zdanění se propadl o zhruba dvě miliardy na 516 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve sbírce listin. Důvodem výrazného snížení zisku bylo mimo jiné snížení cen některých výrobků a přecenění majetku, uvedl dnes na dotaz ČTK mluvčí společnosti Václav Koukolíček.

Pokles zisku byl podle Koukolíčka způsoben například snížením cen mimo slevy u vybraných produktů a výrobků vlastní značky. „Tím druhým faktorem bylo přecenění majetku z pohledu jeho hodnoty pro dosáhnutí plánovaných cílů. Ve finančním roce 2018/19 přecenění majetku mělo výrazně pozitivní dopad na zisk. V letošním roce 2019/20 hodnota majetku společnosti zůstala ale téměř neměnná, a proto to neovlivnilo zisk společnosti tak pozitivně jako předtím. Přecenění hodnoty majetku je pouze účetní operace a nemá dopad na cash flow firmy,“ popsal Koukolíček.

V účetním roce 2018/2019 společnost Tesco Stores ČR vykázala ve srovnání s předchozím rokem téměř dvojnásobný zisk, který činil 2,5 miliardy korun.

Tesco v České republice provozovalo v minulém roce zhruba 190 prodejen zahrnujících obchodní centra, hypermarkety i menší lokální obchody. Součástí společnosti bylo také 18 čerpacích stanic a franšízová síť Žabka s přibližně stovkou prodejen. Do portfolia firmy patří i oděvní značka F&F, která je dostupná v obchodech Tesco.

Mezi další potravinářské řetězce v ČR patří Lidl a Kaufland z německé maloobchodní skupiny Schwarz. Kauflandu ve finančním roce 2018/2019 meziročně klesl zisk o 59 procent na 1,2 miliardy korun a tržby se snížily o 2,4 procenta na 56,2 miliardy korun. Ztratil tak pozici největší tuzemské potravinářské sítě ve prospěch prodejen Lidl, které ve stejném období utržily 57,5 miliardy korun a dosáhly zisku 4,8 miliardy korun. Obě společnosti však patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz. Dále na tuzemském trhu působí například Penny Market, Albert, Billa či Globus.

Reklama

Doporučované