Článek
V případě extrémně silných dešťů by se mohla půda sesunout, podobně jako před osmi lety, když se dálnice teprve stavěla.
Na svahu zůstaly zbytky po stavbě, jde převážně o hlínu. „Sami experti říkají, že je to prakticky nemožné, ale v případě naprosto extrémních srážek by mohlo pod zatížením tohoto materiálu někde dojít k tvorbě kluzných ploch,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. V rámci geologické prevence silničáři přistoupili k odtěžení zeminy. Na místě budou pracovat zhruba do konce září.
187 kilometrů. Po osmi letech slibů se začnou otevírat nové dálnice
Místem denně podle mluvčího projede okolo 30 tisíc vozidel, také z toho důvodu komunikaci hlídá 500 čidel, z nich je 120 v hloubkových vrtech. Podle Rýdla dokážou zaregistrovat pohyb masy v řádech zlomku milimetru.
Svah se sesunul na rozestavěnou dálnici po deštích v roce 2013. Poškodil také část železniční trati mezi Úpořinami s Chotiměří.