Hlavní obsah

Sony si plácla s TikTokem. V síti vidí šanci pro začínající umělce

Foto: Unsplash - Kon Karampelas

Ilustrační fotografie.

Reklama

3. 11. 2020 5:59

Japonská Sony se dohodla na spolupráci s čínskou sociální sítí TikTok. Uživatelé budou moci používat nahrávky interpretů spadajících pod Sony. Pro začínající umělce to představuje velkou šanci se proslavit.

Článek

Mobilní aplikace a sociální síť TikTok zajistila práva na nahrávky od tisíců umělců na základě nové dohody se společností Sony Music Entertainment. Mezi nimi jsou interpreti jako Beyoncé či Travis Scott. Smlouva má prohloubit vztahy mezi druhou největší nahrávací skupinou na světě s populární aplikací.

Dohoda uživatelům TikToku zajišťuje, že i nadále budou moci ve videích užívat hudbu od nahrávacích společností spadajících pod Sony, mezi které patří Columbia Records nebo RCA. Podle agentury Bloomberg pakt také žádá, aby aplikace se značkami spolupracovala na programech pro uvádění jejích umělců a pro identifikaci vznikajících talentů.

Obě společnosti odmítly smlouvu komentovat. „Věříme, že bychom měli sdílet hodnoty s hudebním průmyslem,“ řekl Ole Obermann, ředitel TikToku v oblasti hudby. „Když rosteme my, hodnota odvětví by měla také růst.“

Dohoda se společností Sony je pro TikTok do budoucna důležitou součástí podnikání. „Když přemýšlíte o počtu umělců, kteří se na TikToku prosadili za posledních 12 měsíců, je to opravdu velký seznam,“ uvedl Obermann.

TikTok už přilákal 700 milionů uživatelů z celého světa. Aplikace tak umožňuje nahrávacím společnostem pouštět skladby opravdu velkému publiku. Přesto mnoho hlavních zprostředkovatelů v hudebním průmyslu cítilo, že je TikTok dostatečně nekompenzuje za jejich práva. Přestože popularita aplikace ocenila jejího americko-čínského vlastníka ByteDance na 100 miliard dolarů, TikTok stále platil hudebníkům, jako by byl menším startupem.

TikTok se stal jednou z nejdůležitějších propagačních platforem pro umělce, a proto se nahrávací společnosti zdráhaly přerušit s aplikací spolupráci. „Náš vztah se všemi velkými společnostmi, včetně Sony, je stále lepší a lepší. Klademe mnohem větší důraz na marketing, propagaci a společné objevování skladeb a umělců,“ uvedl Obermann.

TikTok prokázal svou schopnost šířit písně například v případě „Old Town Road“ od začínajícího rappera jménem Lil Nas X. Skladba se držela celých 19 týdnů na vrcholu nejprestižnějšího žebříčku Billboard Hot 100.

Od svého vstupu do TikToku vybudoval Obermann skupinu, která pracuje přímo s hudebními společnostmi a umělci. Obermann nabídnul partnerským hudebním vydavatelstvím studii, která ukazuje přímou souvislost mezi virální skladbou ve videích na TikToku a jejím výskytem v hitparádách Spotify a Apple Music, dvou největších hudebních streamovacích služeb.

TikTok se tak ocitl vedle YouTube, Facebooku, Spotify, Applu a Amazonu jako jedna z nejdůležitějších propagačních platforem hudebního průmyslu. Skladba použitá na TikToku poslechovost na ostatních platformách ale nepotlačuje. Naopak ji zvyšuje.

Sony a TikTok o smlouvě vyjednávaly několik měsíců. Mezi tím Donald Trump hrozil, že aplikaci ve Spojených státech zakáže. TikTok má více než sto milionů amerických uživatelů. V posledních týdnech však Bílý dům od zákazu ustoupil.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované