Hlavní obsah

Souboj automobilek: Tesla převálcovala Volkswagen a chystá se na Toyotu

Foto: Profimedia.cz

Tesla je aktuálně druhou nejhodnotnější automobilkou světa.

Reklama

Ještě před dvěma lety stála necelých šest miliard, teď hází rukavici nejhodnotnější automobilce světa, Toyotě. Nárůst ceny akcií posunul Teslu na druhé místo mezi automobilkami.

Článek

Tesla je aktuálně druhou nejhodnotnější automobilkou světa. Na třetí, bronzové místo odsunula Volkswagen. Důvodem velkého růstu společnosti byl nárůst ceny akcií, který posunul tržní hodnotu společnosti přes 100 miliard dolarů. Tržní kapitalizace automobilky Tesla se nově pohybuje na úrovni 105 miliard, kdežto hodnota Volkswagenu se drží kolem 100 miliard dolarů.

Jak si společnost vede?

Otázka zní, zda se Tesla nad automobilkou Volkswagen dokáže udržet dlouhodobě. Dalším krokem pak bude překonat Toyotu, jejíž tržní kapitalizace je ovšem více než dvojnásobná – překročila 232 miliard dolarů.

Z pokoření hranice se raduje zejména šéf společnosti Elon Musk, který se díky stomiliardovému mezníku zase o krok přiblížil k vyplacení smluvené odměny v hodnotě 346 milionů dolarů (téměř osm miliard korun).

Cena akcií společnosti Tesla se v uplynulých třech měsících více než zdvojnásobila. Za jejich růstem stojí překvapivé dosažení zisku v loňském třetím čtvrtletí, zprávy o zvyšování výroby v nové čínské továrně a neočekávaně příznivé údaje o odbytu v celém loňském roce.

Největší optimista ze všech

Tesle se na konci roku 2019 dařilo, celkově však podle analytiků automobilový trh čekají těžší časy. Dá se proto jen obtížně předpovídat, jak se Tesle dále povede a zda si své místo na trhu udrží.

Pierre Ferragu ze společnosti New Street Research, nejoptimističtější analytik z Wall Street, předpokládá, že společnost prodá po roce 2025 ročně dva až tři miliony aut s vysokými maržemi. Zvedl svou cílovou cenu o 270 dolarů na 800 dolarů, což je mezi analytiky oslovenými agenturou Bloomberg nejvyšší částka.

K druhé a o poznání více nejisté straně se kloní analytik CFRA Garrett Nelson. Ten se obává o schopnost společnosti udržet ziskovou marži. „Tesla už v Číně snižuje ceny a čelí záplavě konkurence elektrických aut v USA. Letos se tam představí nejméně 25 nových modelů,“ poukazuje Nelson.

Reklama

Doporučované