Hlavní obsah

Špatná zpráva pro prodavačky. Nike je chce nahradit e-shopem

Foto: Seznam Zprávy

Tržby firmy Nike příjemně překvapily.

Lídr v odvětví sportovního oblečení hlásí vysoký nárůst tržeb z online prodeje. Během letních měsíců se firmě skoro podařilo vyrovnat ztráty způsobené koronavirovou pandemií.

Článek

Společnost Nike zveřejnila tržby za čtvrtletí od června do srpna a ukázala, že se s pandemií vypořádala více než dobře, utržila 10,6 miliardy amerických dolarů, tedy 243 miliard korun. V porovnání s předcházejícím čtvrtletím své výkony zdvojnásobila.

Částka je jenom o procento menší než ve stejném období minulý rok, a to díky 82procentnímu růstu digitálního prodeje a příjmy ze světa jedniček a nul tak vyrovnaly propad způsobený zavřenými pobočkami. Tehdy se tržby Nike propadly až o třetinu.

Poté, co online prodej přinesl takové výsledky, vystřelily akcie společnosti k rekordům. Proto není divu, že Nike uvažuje o dlouhodobých změnách. Výkonný ředitel firmy Nike John Donahoe pro BBC uvedl, že by se přechod na online prodej mohl stát „novým normálem“. Podle něj digitální svět zákazníky zcela pohltil.

Finanční ředitel firmy Matthew Friend uvedl, že by restrukturalizace firmy stála minimálně 200 milionů amerických dolarů (4,6 miliard korun), ale zrychlilo by to digitální byznys firmy. Také předpověděl, že se čísla během letošního fiskálního roku budou ještě zvyšovat. Podíl na tom má kromě online prodeje i znovuotevření kamenných obchodů, kterých má Nike celosvětově 1096.

Nárůst tržeb hlásí nejen Nike, ale také jeho konkurence. Firma Adidas ho zaznamenala hlavně v posledním měsíci. Kanadská společnost Lululemon, prodávající převážně vybavení na jógu, zase zaregistrovala 157procentní vzestup v online tržbách. Jeden z důvodů tak vysokého nárůstu je cvičení a sportování v karanténě, kterému mnoho lidí podlehlo.

Doporučované