Hlavní obsah

Negrelliho viadukt má novou konstrukci. Pomáhal český největší kolový jeřáb

Záznam: Stavaři umisťují na Negrelliho viadukt novou konstrukci. (Video: ČTK)

Reklama

8. 5. 2019 20:35

Oprava železničního viaduktu začala v létě 2017. Skončit má v lednu příštího roku a má stát celkem 1,44 miliardy korun. Je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště.

Článek

Na část Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně stavaři dnes umístili novou ocelovou konstrukci, která přemostí ulici Prvního pluku. Nové nosníky o délce 34 metrů a hmotnosti 169 tun osadil největší kolový jeřáb v Česku. Na rozdíl od původního železničního mostu, který odstranili loni v únoru, bude nový most pouze jednokolejný. ČTK to sdělila mluvčí stavební firmy Strabag Edita Novotná.

Kvůli vyzdvižení konstrukce bylo v podvečer uzavřeno parkoviště ve spodní části autobusového nádraží Florenc a část ulice Prvního pluku. Práce trvaly celkem asi pět hodin.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po staviteli Aloisi Negrellim.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené