Hlavní obsah

Studenti pedagogiky se zapojí do doučování žáků základních škol

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Studenti pedagogických fakult a vyšších odborných škol se budou podílet na doučování dětí, které kvůli jarnímu vzdělávání na dálku zůstaly v učení pozadu.

Článek

„Umožní to nová platforma, do které se zapojí osm vysokých škol, Ministerstvo školství a Národní pedagogický institut (NPI). Doučování žáků základních škol se bude studentům započítávat do praxe,“ informovala mediální koordinátorka vzdělávacího programu Varianty neziskové společnosti Člověk v tísni, která vznik platformy iniciovala.

Podle odhadů České školní inspekce se do výuky na dálku po uzavření škol na jaře vůbec nezapojilo kolem 10 000 dětí. Další děti se sice učily, ale ne všechny k tomu doma měly stejné podmínky. Mezi znalostmi a dovednostmi žáků tak vznikly velké rozdíly. Těm, kteří se na jaře moc nenaučili, by podle společnosti Člověk v tísni mohlo pomoct doučování.

Národní pedagogický institut proto připravil web s názvem Zapojmevšechny.cz, kde základní školy mohou nahlásit své požadavky na doučování. NPI jejich informace předá nejbližší vysoké škole, která se rozhodla akci podpořit. Školy by měly vyplnit dotazník nejlépe do 15. září. Po jeho odeslání pak školu kontaktuje zástupce některé pedagogické fakulty nebo přímo student, který by dětem doučování poskytoval.

„Studenti bakalářského studia zaměřeného na vzdělávání budou mít doučování jako součást stávajících praxí. Pro studenty magisterského studia Učitelství pro 1. stupeň základní školy a pro studenty Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy byly vytvořeny a zařazeny do studijního programu dva nové volitelné předměty,“ uvedla Lucie Maršálková ze Střediska pedagogické praxe Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

Doučování se podle ní bude moct účastnit jeden žák i skupina dětí. Studenti pedagogiky si budou moct vyzkoušet mimo jiné práci s problémovými dětmi a seznámí se s chodem školy. „Pro fakultu je to příležitost navázat kontakt se školami, se kterými jinak nespolupracuje,“ dodala Maršálková.

Odborníci upozorňují, že organizace výuky bude pro učitele v novém školním roce náročnější než jindy, protože ji budou muset přizpůsobit větším rozdílům mezi dětmi. Podle ministerstva by se měli zaměřit hlavně na základní látku a předměty, jako jsou čeština, matematika a cizí jazyky, a neměli by děti moc přetěžovat.

Související témata:

Doporučované