Hlavní obsah

Teplice uvažují o demolici lávky nad závodem AGC k vlakové zastávce

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Teplice uvažují o demolici lávky nad závodem AGC k vlakové zastávce. Lávka je ve špatném stavu a je nutné ji opravit. Náklady na rekonstrukci se odhadují na desítky milionů korun.

Článek

Vzhledem k tomu, že lávku ve čtvrti Řetenice využívají jen cestující, radnice zvažuje, že ji nechá zbourat. „Budoucnost řetenické lávky je dle mého sečtena,“ uvedl primátor Hynek Hanza (ODS). „Nedokážu si představit, že bychom z městského rozpočtu investovali 30 nebo 50 milionů korun do nové bezbariérové lávky, jen proto, aby lidé přešli přes závod na železniční zastávku,“ řekl Hanza.

Vyšlápnutí několika pater k lávce, přechod nad závodem a sestup je podle Hanzy dohromady cesta jen o několik metrů kratší než trasa po cestě kolem závodu. „Z konečné zastávky MHD v Tolského ulici vede komunikace v majetku AGC, která by se mohla opravit, udělal by se chodník a osvětlení. Byla by to bezpečná cesta na zastávku a lávku bychom mohli sundat, i tak to bude stát miliony korun,“ uvedl Hanza. S vlastníkem silnice radnice o této možnosti jedná.

Vysoké náklady na stavbu nové lávky vyplývají z toho, že vede přes fungující sklářský podnik. Musela by proto být uzavřená tak, aby nebylo možné něco z lávky odhodit. Kolik lidí lávku běžne využívá, by mohlo ukázat místní šetření. Jeho výpovědní hodnota by ale podle Hanzy nyní kvůli omezené mobilitě lidí v důsledku koronaviru nebyla průkazná. Odhad počtu cestujících v plném vytížení je podle provozovatele dráhy okolo 300 denně.

Město v minulosti vlastnilo nejen lávku nad závodem sklářské společnosti, ale i navazující lávku přes trať. Tu magistrát předal Správě železnic, která ji nyní opravila. Rekonstrukcí prochází celá stanice. Stará výpravní budova ve čtvrti Řetenice se bourá, místo ní bude cestujícím sloužit pouze zastřešená zastávka. Práce jsou součástí rozsáhlé opravy trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova, jejímž cílem je zvýšení traťové rychlosti.

Doporučované