Hlavní obsah

Trať u Dalovic by měla začít sloužit na konci letošního roku

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Trať mezi Dalovicemi a Hájkem na Karlovarsku, kde se v roce 2018 sesul násep, by měla být opět v provozu do konce letošního roku.

Článek

Celkově plánuje Správa železnic investovat do opravy poškozeného úseku trati mezi Chebem a Ústím nad Labem zhruba jednu miliardu korun, zaznělo na dnešní inspekční návštěvě premiéra Andreje Babiše (ANO) a ministra průmyslu, obchodu a dopravy Karla Havlíčka (za ANO).

Opravy trati začaly hned po nečekaném sesuvu náspu v dubnu 2018. Jenže při opravě se ukázalo, že podobá havárie hrozí i na dalších místech. „Proto jsme z preventivních důvodu přistoupili k tomu, že jsme rozjeli tuto stavbu. Ukázalo se, když jsme snesli kolej a začali násep odtěžovat, že tu riziko bylo a že bylo za pět minut 12,“ řekl dnes ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.

Příčiny sesuvu, jak ukázaly průzkumy, byly už z dob vzniku stavby. První kolej začala sloužit v roce 1872, druhá o 15 let později. Ale už při stavbě druhé koleje se začaly používat méně kvalitní stavební materiály. Navíc se během let ucpala drenážní potrubí, která odváděla vodu z náspu. Ten se pak po vydatných deštích v dubnu 2018 sesunul. Jen díky rychlé reakci traťmistra se podařilo dopravu zastavit těsně před zřícením svahu.

Ministr Havlíček dnes řekl, že i kvůli nedávným nehodám na tratích, se chce Ministerstvo dopravy výrazně více věnovat zabezpečení a bezpečnosti na tratích, a to ze všech pohledů. „Ať už se jedná o přejezdy, kdy investujeme zrychleně pětistovku přejezdů, které měly být až v roce 2028, ale budou v roce 2022. Zaměřujeme se na ETCS, na zabezpečení tratí. Na koridorech I. a II. bude ETCS hotovo v roce 2025 a bude nás to stát přibližně 20 miliardu korun,“ uvedl Havlíček.

Zabezpečovací systém by tak pokryl asi polovinu výkonu na železnicích. Na dalších koridorech by měl být systém zaveden v dalších asi dvou letech. Zjednodušené zabezpečení chce ministerstvo zavést i na takzvaných tratích D3, kde zatím žádné zabezpečení není a vše tak závisí na lidském faktoru.

Reklama

Doporučované