Hlavní obsah

Umí Češkám nazout dřeváky a zabalit je do deky. Obchod mu trhá rekordy

Martin Bernátek začínal se stánkem na trzích. Dnes jeho e-shop boduje v Česku, Maďarsku i Rumunsku.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Vlněné deky, dřeváky, svetry s norským vzorem. Ovečkárna prodává věci, o které jiní prodejci nemají zájem, a vychází jí to. Letos cílí na tržby 200 milionů korun a Deloitte ji řadí mezi nejrychleji rostoucí firmy Evropy.

Článek

Podnikat se majitel Ovečkárny Martin Bernátek naučil od svého otce. Společně objížděli trhy a ve stánku prodávali výrobky z vlny.

V osmnácti letech pak dostal Martin Bernátek vlastní stánek, už tehdy však věděl, že větší zisk mu přinese internetový prodej. „Přemýšlel jsem, jak si tu práci zjednodušit,“ vysvětluje rozjezd e-shopu, na kterém postupně rozšiřoval sortiment.

„Začali jsme přemýšlet, co lidé potřebují, a tím jsme si rozšířili záběr. Dnes nabízíme věci od lůžkovin přes obuv až po drobnou kosmetiku. Jsme tržiště přírodních materiálů,“ říká Bernátek s tím, že hlavní páteří firmy zůstává vlna.

Sortiment zní vedle jiných e-shopů trochu jak z jiného světa. Vedle ovčích kůží a dek z vlny firma prodává třeba papuče a důchodky, deky k televizi, ponožky z merina pro myslivce nebo tygří mast.

Jenže tohle vychází. Za poslední tři roky firmě podle žebříčku společnosti Deloitte vyrostly tržby o 510 procent, a zařadila se tak do padesátky nejrychleji rostoucích firem ve střední Evropě. Loni utržila 95 milionů korun, letos cílí na 200 a do pěti let očekává miliardu.

To, co pro jiné obchody není zajímavé

„Naše hlavní zákaznice jsou ženy 40 plus. V Ovečkárně najdete to, co pro jiné obchody není zajímavé, protože to není konfekce,“ dodává Bernátek s tím, že to je i případ tenisek s rozšířenou špičkou, které teď firma chystá.

Minulý rok Ovečkárna prodala 30 tisíc párů dřeváků a letos očekává až 50 tisíc prodaných párů. Dřeváky přitom vznikly jen jako „záplata“ na vyplnění letní sezony, kdy vlna tolik nefrčí.

Své zboží firma kupuje po celé Evropě. Dřeváky pocházejí z Polska, ovčí vlna je z Česka nebo třeba Slovinska.

Vlněné Prestige

Pro letošní zimu pak ve spolupráci s firmou Moleda, výrobcem obuvi značky Prestige, chystá zimní edici. Prestige s vlnou uvnitř.

V Česku má Ovečkárna zatím jediný obchod, a to ve Zlíně. Příští rok by však chtěla přidat další. „Plánujeme Prahu, Brno a Bratislavu. Bude to příští rok, ale i to už je pozdě,“ dodává Bernátek.

Prostřednictvím e-shopu pak funguje i na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. „V dalších dvou letech chceme vylepšit pozici v Česku a Slovensku. Pak chystáme Německo, Rakousko, Slovinsko,“ dodává Bernátek.

Reklama

Doporučované