Hlavní obsah

V Pardubickém kraji si autobusovou dopravu rozdělí pět dopravců

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Pardubický kraj vybral autobusové dopravce na období deseti let pro zbývající čtyři z osmi oblastí v regionu. Hodnotící komise navrhla u části nabídek vyloučit dodavatele a pokračovat v hodnocení dalších nabídek v pořadí.

Článek

O dopravní obslužnost v osmi regionech by se mělo od 12. prosince 2021 starat celkem pět dopravců. 18. ledna vedení kraje vybralo pro zajištění regionální dopravy na Orlickoústecku, Jevíčsku, Litomyšlsku a Lanškrounsku společnou nabídku společností BL14 a BusLine LK. „V případě oblastí Poličsko, Chrudimsko, Přeloučsko a Holicko je výběr pestřejší, jelikož každá z oblastí bude obsluhována jiným autobusovým dopravcem,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš (ODS). Všechny společnosti jsou zařazené do integrovaného dopravního systému IREDO.

Podle Kortyše soutěž přinesla výhodné ceny za ujetý kilometr, které se pohybují od 33,3 koruny po 37,6 koruny za kilometr. „To je výrazně méně než v rámci stávajícího provizoria,“ uvedl Kortyš. Pokud výběr dopravců opět nezruší antimonopolní úřad, měli by podle nových smluv dopravci jezdit od 12. prosince.

Původní výběrové řízení, v němž uspěly společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva Východní Čechy, bylo kvůli námitkám dvou účastníků soutěže zrušeno. Vítězné firmy měly převzít provozování linkových autobusů v kraji na deset let, první měla zajišťovat dopravu ve dvou z osmi stanovených oblastí, druhá v šesti. Kraj si zajistil dopravce na přechodné období. Podle Mladé fronty Dnes i v opakované soutěži přišlo několik námitek.

Pardubický kraj ve zpochybněné soutěži předepsal počet autobusů v různých kategoriích a jízdní řády, jež je dopravce povinen akceptovat. Dalšími podmínkami bylo vybavení vozidel. Kraj požadoval předložení bankovní záruky výhradně od banky se sídlem v České republice, čímž podle ÚOHS bezdůvodně omezil okruh potenciálních dodavatelů. Druhým problémem byl požadavek na použití malého typu autobusu s maximální délkou devět metrů, s možností náhrady malého autobusu vozem o délce od 10,5 metru.

Region byl rozdělen na osm oblastí, na každou byla soutěž zvlášť. Celková hodnota desetiletého kontraktu činila zhruba sedm miliard korun bez DPH. Cena se sníží o vybrané jízdné.

Reklama

Doporučované