Hlavní obsah

V podnikání musíš být trochu herec. Roli ale musíš věřit, říká největší česká hvězda světového byznysu

30. 10. 2018

V byznysu nejde sázet na faleš, musíš být autentický, říká Oliver Dlouhý. (Video: Seznam.cz)

Nedovolil bych si lidem říkat něco, s čím se neztotožňuji, říká zakladatel celosvětově úspěšné společnosti Kiwi.com Oliver Dlouhý.

Článek

Oliver Dlouhý rád vypráví, že s podnikáním začínal ve 14 letech, když skupoval od sběračů borůvky a prodával je nedaleko rakouských hranic. Ve 24 letech hledal co nejlevnější letenky do Portugalska a přišel nápad na vyhledávač, který prokombinuje lety vícero aerolinek a zákazník se dostane do svého cíle za co nejméně peněz. Začínal s investorským vkladem 20 tisíc eur. Loni jeho firma, která se dnes jmenuje Kiwi.com, měla obrat okolo 18 miliard korun. Růst za posledních pět let se v Kiwi počítá na tisícovky procent, a je to tak český nejúspěšnější start-up.

Raketový růst ocenil i ikonický časopis Forbes. Dlouhého, jehož bratry Michala a již zesnulého Vladimíra znají divadelní i televizní diváci velmi dobře, vybral jako tvář evropského žebříčku nejúspěšnějších technologických podnikatelů pod 30 let. Stojí za jeho úspěchem i herecké geny?

„Nedovolil bych si prezentovat něco, čemu nevěřím já. Takže herectví je v tom do té míry, že se musím do role, které věřím, ponořit a propojit se s ní. Nemohl bych partnerům říkat něco, s čím sám nejsem ztotožněný,“ vypráví v ukázce z nového dílu Kam to bude? mladý byznysmen.

Kdy byl nejvíc na dně? Kdy zjistíte, že start-up už musí fungovat jako dospělá firma? Proč se mu herec Michal Dlouhý dodnes směje, byť ze snu o podnikání je mnohamiliardové impérium? Proč jezdí do práce každý den dvě hodiny autem s řidičem?

Podívejte se v novém díle pořadu kam to bude? dnes od 21:00 na celoplošné Televizi Seznam.

Jak naladit Televizi Seznam u vás doma? Praktický návod ZDE.

Staňte se fanouškem Seznam Zpráv i na Facebooku.

Doporučujeme