Hlavní obsah

Velkou cenu Brna budeme podporovat, vyplatí se to, tvrdí nový hejtman

 

Reklama

9. 12. 2016 18:38

Doufám, že do Vídně dojedeme z Brna po dálnici v roce 2023, říká v rozhovoru pro Seznam nový jihomoravský hejtman Bohumil Šimek (ANO).

Článek

Když před novým jihomoravským hejtmanem Bohumilem Šimkem (ANO) vyslovíte pochybnost, zda je správné dotovat z veřejných peněz komerční motocyklové závody, na něž přijde skoro 200 tisíc lidí, dočkáte se striktní a ne úplně v nadsázce míněné odpovědi: „To je pohled Pražáků na naše problémy…”

I přes střídání na brněnském hejtmanství je jisté, že některé hodnoty tady přetrvávají - a podpora tradiční srpnové Velké ceny na Masarykově okruhu mezi ně rozhodně patří. Letos poprvé pořádal brněnskou MotoGP poprvé kraj společně s Brnem a jen „zalistovací poplatek” promotérské společnosti Dorma, díky němuž se mohou závody vůbec pořádat, vyjde zhruba na 75 milionů korun.

„Všude na světě, vyjma Monzy, kde to platí Ferrari jako svoji testovací trať, platí zalistovací poplatek region nebo stát,” říká hejtman Šimek. „Když sem přijede zhruba padesát tisíc diváků, vygenerují asi tři čtvrtě miliardy korun do státního rozpočtu. Můžu vám říct ze své vlastní zkušenosti, že když řeknete Brno, tak ve světě nikdo moc neví, co to je. Když ale v západní Evropě, řeknete MotoGP, tak každý si uvědomí: Ano, Brno, MotoGP.”

Hejtmani na Seznamu

Rozhovorem s libereckým hejtmanem Martinem Půtou zahájil v pondělí Seznam sérii rozhovorů s nově zvolenými hejtmany.

Po interview s komunistou Jiří Zimola, který zahajuje své již třetí volební období v jižních Čechách a očekává se tak jeho vzestup i uvnitř ČSSD, a po něm nováček z hnutí ANO: Bohumil Šimek, který na jižní Moravě dokázal porazit osm let vládnoucího Michala Haška.

Po dálnici do Vídně v roce 2023. Snad

Aby si ale fanoušci mohli motocyklovou radost užít, musejí se nejdřív do Brna vůbec dostat. Což není z mnoha světových stran vůbec jednoduché. Dálnice D1 směrem na 200 kilometrů vzdálenou Prahu je už řadu let rozkopaná a ještě dlouho bude.

A do „sousední” Vídně, vzdálené pouhých 140 kilometrů, dálnice zatím vůbec nevede.

„Už jsem o tom hovořil s panem ministrem dopravy Ťokem, který také strávil 20 let v Brně, takže k tomu regionu má svůj vztah. Kdybychom našli okamžité řešení, byli bychom absolutně šťastní, ale sami jste přijeli z Prahy, víte jaká situace je,” krčí rameny hejtman Šimek. „Lidé se sem nemají jak dostat: turisté, podnikatelé. Snad se situace zlepší, až se dokončí oprava dálnice D1. Jsem optimista, doufám, že tak do dvou, tří let.”

A podobný optimismus projevuje hejtman Šimek, když dojde řeč na dálnici do Vídně: „Kdybych jako rok dokončení řekl rok 2023, tak bych byl myslím blízko. Je to moje přání.”

Pusťte si i část rozhovoru o dálnici do Vídně.

Nový jihomoravský hejtman o dálnici na Vídeň.

S Haškem jsme si to vyříkali

Sedmapadesátiletý Šimek vystřídal po letošních volbách v hejtmanské pracovně na Žerotínově náměstí v centru Brna svého dávného známého Michala Haška (ČSSD), který vládl jižní Moravě osm let. V prvním volebním období (2008-2012) dělal dlouholetý polistopadový policista Šimek šéfa Haškova sekretariátu, oba pánové se ovšem nerozešli v dobrém.

„Michal Hašek mi vlastně nikdy neřekl, co dělám špatně a proč jsem musel odejít. Nebo proč mně bylo zrušeno místo," říká dnes Šimek, který poslední čtyři roky strávil jako šéf brněnských strážníků. Před volbami dokonce za ANO slíbil, že jeho hnutí nebude na jižní Moravě vládnout s „Michalem Haškem", který se také stal nejčastěji ostřelovaným terčem centrální kampaně ANO před krajskými volbami.

Nakonec to dopadlo trochu jinak: ANO na jižní Moravě uzavřelo koalici s ČSSD, Hašek ale není členem krajské rady a ponechal si „jen" vlivný post šéfa zastupitelského klubu.  „V krajské radě jsou úplně jiní lidé. A myslím si, že spolupráce, která je teď nastavená, je, velmi dobrá," tvrdí Šimek. „S Michalem Haškem jsme si vše po kampani vyříkali," dodává ještě. Ale je zřejmé, že další debaty na téma svého předchůdce už nemá chuť.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované