Hlavní obsah

Více než polovina Čechů užívá bankovní aplikace v telefonech. Zbytek má strach o bezpečí svých peněz

Více než polovina Čechů užívá bankovní aplikace na svých telefonech.Video: Karolína Štuková, Profimedia.cz, Shutterstock.com

 

Reklama

Přes polovinu Čechů si nainstalovalo do svého telefonu alespoň jednu finanční aplikaci. Nejčastěji jsou to aplikace banky na správu účtu a využívání slevových kartiček. Potvrdil to aktuální průzkum agentury STEM/MARK. pro společnost Trisbee.

Článek

Většímu rozšíření brání hlavně obava z nedostatečného zabezpečení, popřípadě preferování osobního kontaktu s bankou. Šest respondentů z deseti by také přivítalo, kdyby jim aplikace pomohly řešit platbu kartou. Populární jsou také srovnávače cen.

„Se stoupající oblibou spojení financí a technologií souvisí rozvoj různých finančních aplikací, které mají zjednodušit platby či hlídání rodinného rozpočtu,“ uvedl spoluzakladatel Trisbee Matěj Turek.

Důvodem, proč nejsou aplikace ještě používanější, je hlavně obava o bezpečnost. Češi si nejsou jisti, zda jsou v nich jejich data a peníze dobře zajištěny. Zároveň tvrdí, že je jim pohodlnější vyřídit všechny finanční operace u počítače. Shodně to říká 40 procent respondentů.

Apple Pay potvrdil, že „jablíčkáři“ jsou v placení aktivnější. Za dva dny si službu aktivovalo 90 tisíc lidí

Podle antivirové firmy Eset bude letos růst počet útoků na bankovní účty prostřednictvím mobilních zařízení s operačním systémem Android. Uživatelé si nevědomky do mobilu stáhnou virus, který odcizí jejich přihlašovací údaje do bankovnictví a umí obejít i dvoufaktorovou autentizaci.

Dvě třetiny respondentů nemají problém s tím, že by si do telefonu nahráli platební kartu a placení si tak zjednodušili. Každý druhý se už dostal do situace, kdy neměl hotovost a nemohl platit kartou. Právě proto by Češi podle průzkumu přivítali, aby kartu přijímali i třeba taxikáři, řemeslníci, instalatéři, kadeřníci, prostě živnostníci, kteří pracují v terénu. Přeje si to 63 procent spotřebitelů.

Průzkum proběhl v druhé polovině února 2019, a to na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.

Reklama

Doporučované