Hlavní obsah

Více řas a méně rtěnky. Koronavirus mění módní trendy

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační fotografie

Reklama

17. 6. 2020 20:02

Pandemie ovlivnila trh s módou i kosmetikou. Lidé více kupují oční líčidla a místo bot na podpatku pantofle. Podle módní psycholožky je možné, že aktuální trendy v oblékání a líčení pandemii přežijí.

Článek

Pandemie nemoci covid-19 vedla lidi k tomu, aby přehodnotili nejen své výdaje, ale také svůj zevnějšek. V posledních měsících začali dávat přednost pohodlnějšímu oblékání a upustili od každodenního líčení. „Čím déle bude pandemie trvat, tím více se bude náš vztah s módou vyvíjet,“ uvedla pro Washington Post módní psycholožka a konzultantka Dawnn Karenová.

Proměny aktuálních trendů se ukázaly i na tom, jaké produkty lidé kupují. Ve Spojených státech je momentálně na vzestupu prodej očního líčení, protože Američané hledají cesty, jak vypadat dobře i s rouškami.

Krémy jdou stále na odbyt

V oblasti očního make-upu nyní vedou umělé řasy. V květnu se jejich prodej zvýšil v průměru o 15 procent. Když se napříč státy začaly postupně otevírat obchody, vzrostl zájem také o řasenky. Poptávka po nich stoupla o 11 procent, zatímco prodej produktů na obočí se vyšplhal o pět procent. „Dává to naprostý smysl. Když musíte jít ven a máte na sobě roušku, tohle jsou produkty, které zdůrazňují oči,“ vysvětlila kosmetická analytička Larissa Jensenová.

Líčení rtů je na tom opačně. Zájem o rtěnky nebo lesky na rty v květnu o pět procent klesl. Podle Jensenové nikdo nechce mít obtisknutou rtěnku na vnitřní straně roušky.

Když se opatření v USA začala minulý měsíc uvolňovat, po dvou měsících se opět zvedl prodej make-upu. Lidé totiž zůstávali doma a nepotřebovali se líčit. Během tohoto období se mnoho lidí zaměřilo spíš na péči o pleť, říká Jensenová. Američané více kupovali produkty, jako jsou pleťové peelingy a krémy, kterým se v obchodech stále daří dobře.

Návyk na pohodlí

Prodej mýdel, spon a také produktů na barvení vlasů se během posledních měsíců zvedl. Důvodem byla zavřená kadeřnictví. Zájem o spony proto v dubnu vyskočil o 166 procent a poptávka po barvách na vlasy stoupla o 23 procent.

Lidé v dubnu kupovali také více bačkor, zatímco zájem o nové boty na podpatku klesl. Firmy na výrobu bot jsou nyní zaneprázdněné vymýšlením nových designů obuvi s širšími a nižšími podpatky.

Spojené státy možná také odstoupí od éry sak a kravat. Analytici očekávají, že u lidí přetrvá zájem o pohodlnější oblečení nejen na doma, ale také do kanceláře, a to i poté, co pandemie skončí. „Tlak ustane a bude v pořádku nosit to samé pořád dokola,“ myslí si módní psycholožka a konzultantka Karenová.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované