Hlavní obsah

Vítěz pandemie vstupuje na burzu. Chce tím zdvojnásobit svou hodnotu

Foto: Pexels.com

Ilustrační fotografie.

Reklama

24. 11. 2020 16:03

Platforma Roblox v době koronavirové krize spolu se zbytkem herního sektoru prudce roste. Proto se rozhodla pro zásadní krok a chce vstoupit na burzu.

Článek

Před pár měsíci společnost přišla s oznámením, že na začátku příštího roku plánuje vstoupit na americký akciový trh, a potenciálně tak zdvojnásobit svou současnou čtyřmiliardovou hodnotu. Agentuře Reuters to sdělil informovaný zdroj.

Dlouho veřejnost diskutovala, zda herní platforma vstoupí na burzu tradičním IPO nebo prostřednictvím přímého zalistování. Roblox už dříve uvedl, že bude záležet na tržních podmínkách. Teď už má firma jasno a žádá o první veřejnou nabídku akcií (IPO).

Velikost nabídky byla stanovena ve čtvrtek přihláškou k americké Komisi pro cenné papíry a burzy na jednu miliardu dolarů. Nabídka však nemusí být konečná. Společnost zveřejní plány týkající se velikosti a cenového rozpětí prodeje akcií v pozdějším podání.

Nejdřív zdarma, placení přijde ve hře

Roblox je videoherní společnost založená v roce 2004. Na své online platformě Roblox nabízí řadu různých her dostupných pro mobilní zařízení, počítače a konzole. Hry jsou na platformě dostupné v režimu free to play, tedy zadarmo. Peníze na sebe vydělávají dobrovolným prodejem bonusových předmětů během hraní.

V únoru tohoto roku platforma Roblox dosahovala měsíčně 115 milionů aktivních uživatelů. V dubnu Roblox používaly dvě třetiny všech amerických dětí pod 16 let, uvedla společnost pro agenturu Bloomberg.

Jestli někomu koronavirus v podnikání pomohl, jsou to právě herní platformy. Roblox například jen za letošní rok přivítal 31 milionů aktivních uživatelů za den. To je podle dostupných dat oproti stejnému období loňského roku 82procentní nárůst.

Celkově pak poptávka po videohrách v USA vysoce vzrostla v důsledku karanténních opatření zavedených v souvislosti s covidem-19. V druhém čtvrtletí roku 2020 se vyšplhaly nákupy v sektoru videoher na rekordních 11,6 miliardy dolarů, což meziročně dle výzkumu NPD Group činilo 30procentní růst.

Večírky a školní výuka

Roblox kromě vylepšování svého herního zaměření roste i do jiného spektra a stává se částečně také sociální platformou, kam uživatelé mohou přijít a trávit čas nejen hraním. Mohou si zde například zorganizovat virtuální oslavu narozenin nebo koncert.

Firma se nebrání ani využití při vzdělávání. Hlásí, že Roblox využívá stále více učitelů při své výuce v době, kdy mnoho škol zavřelo.

O tom, jaký růst zažil v letošním roce vlivem pandemie covidu-19 videoherní průmysl, svědčí například odhad analytické společnosti Newzoo. Ten říká, že tržby videoherního průmyslu v meziročním srovnání letos vzrostou o pětinu na 174,9 miliardy dolarů, tedy přes 4 biliony Kč.

Další růst je jistý

Výhled zohledňuje hry pro mobilní telefony, konzole i osobní počítače. Tržby za ně porostou třikrát rychleji než minulý rok. Společnost Newzoo musela s ohledem na výrazný vliv plošných karantén dosud nejvýrazněji aktualizovat svůj výhled.

Celostátní uzávěry po celém světě přilákaly zákazníky k videohrám. Newzoo však nečeká, že by tento trend zmizel po zvolnění náporu pandemie.

Analytická společnost má za to, že videoherní průmysl bude do roku 2023 tržby každoročně zvyšovat o 9,4 procenta. V roce 2023 budou činit 207,9 miliardy dolarů. Dříve Newzoo pro tento rok prognózovala tržby 200,8 miliardy dolarů.

Nejvýrazněji se na letošním růstu podílí segment her pro mobilní telefony, který posílí zhruba o 26 procent.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené