Hlavní obsah

WhatsApp cílí na brazilský trh. Coby munici zvolil digitální platby

Foto: www.whatsapp.com

Design zůstává stejný, ale přibyla jedna podstatná funkce.

Reklama

Nejoblíbenější komunikační platforma chce svým uživatelům nabídnout také možnost vzájemného posílání peněz či nakupování. A to není vše.

Článek

Kormidlo komunikace v současné době pevně drží v rukou nejrůznější messengery. Jejich králem je bezpochyby WhatsApp, který má přes dvě miliardy uživatelů.

Facebook, pod který platforma od roku 2014 spadá, ji využívá pro svou rozsáhlou výdělečnou misi na rostoucích trzích. Například v Brazílii vstupuje do oblasti elektronického obchodu a zavádí službu digitálních plateb, píše deník Financial Times.

Propojení placení

V pondělí společnost představila novou platební službu, která svým chatujícím uživatelům umožní posílat peníze nebo nakupovat od malých podniků, aniž by museli platformu opustit. V Brazílii přitom existuje více než deset milionů malých podniků a pro firmu je hned po Indii druhým největším trhem.

Kromě prohlížení katalogů prodejen mohou zákazníci rovnou odesílat platby. „Usnadnění platebního procesu umožňuje společnostem stát se součástí digitální ekonomiky, a může jim tak otevřít nové příležitosti pro další růst,“ stojí na webu společnosti WhatsApp.

Největší a nejlidnatější stát Jižní Ameriky se tak stává první zemí, kde byl projekt spuštěn. Už na začátku letošního roku zakladatel Mark Zuckerberg hovořil o tom, že společnost plánuje zavedení nové funkcionality na čtyřech trzích: v Brazílii, Mexiku, Indonésii a Indii.

Obsluha je opravdu snadná:

Nový zdroj zisku

Snazší nákupy mohou Facebooku výrazně pomoci v boji s konkurenčním Amazonem, může totiž shromažďovat údaje o výdajích svých uživatelů. O bezpečnost svých účtů se ale podle komunikační platformy bát nemusejí. „Abychom zamezili neoprávněným transakcím, budou uživatelé muset při každé platbě zadat šestimístný PIN kód nebo použít otisk prstu,“ vysvětluje WhatsApp na svém blogu.

Zástupce společnosti pro Financial Times uvedl, že „WhatsApp a Facebook nebudou automaticky používat váš platební účet a údaje o transakcích k informování reklam, které vidíte“, ale že jednotlivé firmy mohou určité informace o uživateli použít „pro reklamní účely“.

„Firma je odpovědná za to, že nakládá s vašimi údaji v souladu se svými zásadami ochrany soukromí a příslušnými zákony,“ dodal.

Za běžný poplatek

Zuckerbergův podnik už dříve rozjel v aplikaci Messenger službu Facebook Pay a Facebook Shops, které umožňují obchodovat na Facebooku nebo Instagramu. Analytici Deutsche Bank odhadli, že mu to vydělá okolo třiceti miliard dolarů ročně.

WhatsApp uvedl, že odesílání zboží či nákup je zdarma, za přijaté platby se bude platit pouze manipulační poplatek 3,99 procenta, což odpovídá výši poplatků u běžných transakcí.

„V současnosti budou platby podporovány pro debetní a kreditní karty Banco do Brasil, Nubank a Sicredi, a to v rámci sítí Visa a Mastercard,“ píše WhatsApp. Spolupracuje ale také se společností Cielo, předním zprostředkovatelem plateb v Brazílii.

Indie stále čeká

V Indii se WhatsApp snaží o digitální platby už dva roky. V cestě mu tam stojí regulační orgány včetně centrální banky. Podle informací Financial Times aplikace stále čeká na schválení i přes to, že jejím cílem bylo uvedení na trh v co nejbližší době.

V dubnu Facebook oznámil, že zaplatí 5,7 miliardy dolarů za desetiprocentní podíl v indické telekomunikační skupině Reliance Jio a že se obě společnosti zaměří na partnerství s JioMartem, nově spuštěnou platformou elektronického obchodování nejbohatšího vládce místního internetu Mukeše Ambaniho.

Reklama

Doporučované